pc wil niet booten en xp geeft fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Krijg je normaal 'n waarschuwing van tijdens 't booten,maar ik denk dat er iets anders aan de hand is.Als je cd's op jouw laptop wel booten is er mogelijk toch iets aan de hand met het cd/dvd station.
Bios is normaliter F2
Opstartvolgorde is mogelijk F11-F10
Veilige Modus F8

door iets in het bios op te slaan, opnieuw op te starten en kijken of het nog steeds zo staat, of weer terug verandert is.
en of de tijd nog wel klopt in het bios

Krijg je normaal 'n waarschuwing van tijdens 't booten,maar ik denk dat er iets anders aan de hand is.Als je cd's op jouw laptop wel booten is er mogelijk toch iets aan de hand met het cd/dvd station.
Bios is normaliter F2
Opstartvolgorde is mogelijk F11-F10
Veilige Modus F8

ik krijg ook de waarschuwing alleen dan zegt die cd niet bootable terwijl die cd het eerst wel deed en andere cd ook en nu helemaal niks meer..
en ik weet niet hoe je die bios moet resetten mischien staat er iets verkeerd

Bios resetten:
Door 'n jumper tijdelijk om te zetten op 't moederbord (kun je vinden in 't moederbordboekje)
Door de stroom af tekoppelen en de CMOS-batterij er voor +/- 15 min. uit te halen
Je kunt ook ff hier kijken (foto)

Laatst bewerkt:
Ja,ik ben toch bang dat je 'm weg moet brengen of iemand er naar laten kijken die er veel verstand van heeft,om aan de batterij te komen moet je de laptop openmaken aan de onderkant,en voor je bij 't moederbord bent moet je eerst een hoop onderdelen weghalen dat is als leek bijna niet te doen bij 'n laptop.Ik adviseer je om er iemand naar te laten kijken die er écht in thuis is!
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan