pc wil niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

studiobart

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2003
yow,

zit met zwaar probleem!
men ma of pa eeft *********** die stekker wel uitgetroklken zeker!
ksteek em er weer in, en er brand alleen maar een rood lichtje dat flikkert van rood naar groen, maar die dan blijft op rood staan!heb al geprobeerd om te resetten, maar dit helpt niets!
Wat kan ikk hier tegen doen??Dringend hulp gevraagd hierbij!
please: help mij!

geen van beiden!
heb al geprobeerd om de bios te resetten, maar lukt ook niet, blijft een rood lampje branden(ventilators werken, tis al, groen lichtje van cdrom brand en das al!
Weet jij soms meer oplossingen?

als je ma of pa de stekker eruit heeft getrokken ( van je computer neem ik aan) gaat ie niet stuk.

Haal je computer open en trek je videokaart eruit, daarna plaats je hem weer terug.

suc6

Als de videokaart niet goed zou zitten zou er toch nog wel opstart zijn?

Wat gebeurt er als je er een (opstart)floppy of de WindowsCD in doet?

(Niets waarschijnlijk...)

Geplaatst door Dick Borstlap
Als de videokaart niet goed zou zitten zou er toch nog wel opstart zijn?

Wat gebeurt er als je er een (opstart)floppy of de WindowsCD in doet?

(Niets waarschijnlijk...)

Als de videokaart of het geheugen er niet goed inzit dan zal de pc niet opstarten om de eenvoudige reden dat deze zijn opgenomen in de bios check.

Van alleen een stekker uittrekken zal een pc niet kapot gaan, maar door een 'ruwe' behandeling bestaat wel de mogelijkheid dat er iets in de kast niet helemaal goed op z'n plek meer zit. Kijk (druk) alle kaarten en kabels eens goed aan en kijk of het helpt, anders alle 'overbodige' kaarten/apparaten eruit halen en kijken of de pc dan wel op wil starten.

Geplaatst door maestro12
Als de videokaart of het geheugen er niet goed inzit dan zal de pc niet opstarten om de eenvoudige reden dat deze zijn opgenomen in de bios check.
Maestro, voor alle duidelijkheid, is er dan ook niet een begin van opstarten, die (bijvoorbeeld) uitmondt in een foutmelding?

Dat is wel vaak zo, een foutmelding door piepjes ofzo, maar geen visuele op je beeldscherm, maar er zijn ook moederborden die ook geen piepjes geven maar een code geven d.m.v. ledjes op het moederbord of het harddisk/power ledje. Het één en ander is dus wel een beetje afhankelijk van merk en type moederbord.

@studiobart, als je lampje van je cd-rom ook blijft branden kan dat duiden op een verkeerd aangesloten IDE kabel of niet goed ingestelde bios. Kijk eens onder 'standard cmos setup' wat daar aangegeven staat bij IDE apparaten, zet deze eens op 'auto' als ze daar niet op staan.

probleem is nog steeds niet opgelost!
heb alle kaarten er is uitgehaald en terug ingestoken
en nu startte ie op met een stil gezoem(anders was et een luid gezoem), maar ik krijg nog altijd niets te zien op men scherm!de monitor slaat aan en dan weer uit!na een tijdje wordt het groene ledje terug rood en blijft rood!
Help mij, is er wel nog hoop?
Wat is er toch met die pc?
oplossingen?

Je hebt het nu over een ledje op je monitor, dat zou toch duiden op een videokaart probleem (kan natuurlijk ook de monitorkabel zijn)
Heb je niet de mogelijkheid om tijdelijk een andere videokaart te plaatsen?

hoe bedoelje: tijdelijlijk andere videokaarrt kiezen?
heb 2 videokaarten
ma eb al geprobeerd op men andere, ma tlukt ook ni
ma als ik pc opstart, dan brand een geel lichtje bij harddisk en na 2 min wordt het rood!
oplossingen?

Geplaatst door bas9
als je ma of pa de stekker eruit heeft getrokken ( van je computer neem ik aan) gaat ie niet stuk.
suc6

Hierdoor kan wel het een of ander door kapot gaan! Waarvoor is de aan/uit knop dan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan