PC wil niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Licht er aan waar je systemfan op is aangesloten op het moederbord of rechtstreeks op de voeding direct vanaf de voeding dan zal de bios niets meten dus 0

Ik geloof op het moederbord, want ik heb die fan niet opnieuw hoeven aansluiten na die voedingswissel.

Zou het toch misschien kunnen dat ik een (nog) zwaardere voeding nodig heb? Ik had eerste een Codegen 300W, en die heb ik vervangen door een nieuwe Sweex 400W die een vriend van me over had.

400watt voeding is voldoende en over de kastventilator zou ik mij geen zorgen maken, het kan zijn dat je hem ergens anders aansluit op het moederbord dat die wel wordt aan gegeven in de bios maar dit is geen zorgelijk probleem.

Ik zit hier met een bijna helfde probleem.Wanneer ik de power knop indruk hoor ik alles draaien maar de bios word niet geladen.
Alle lampjes gaan branden en wanneer er een cd in de drive zit gaat deze ook draaien. Maar verder gebeurt er niets. Wanneer ik dan na een aantal malen met de powerknop na lang vasthouden de Pc weer uit en inschakel kan het zo plotseling gebeuren dat de bios wel geladen wordt en hij begint te starten. Maar windows start niet op. Heb windows opnieuw geinstalleerd maar ook dat werkt niet.
Ik heb de voeding vervangen en in eerste instantie dacht ik OK hij doet het weer ,maar na een herstart werd weer geen bios geladen.
Wanneer ik geluk heb en de bios start op dan kan ik alleen maar opstarten vanaf een opstartbare Linux ( Knoppix ).
Internetten enz gaat dan wel maar ik kan niets opslaan of bewerken onder dat Linux schijfje.
Wat is hier eigenlijk mis ?

Vrgr. B.kat

When I install Northwood locked CPU on P4T-E, the system can't boot up. Is there any solution?
Yes, the problem can be solved by updating BIOS to 1005e.awd.
-----------------------------------------------------------------------

Boven staande nog gelezen, bios update dit stond op de site van asus

Beste mensen mijn probleem ,zoals hier boven beschreven is opgelost door wat te spelen met de geheugen bankjes en nu blijkt er één defect.
Alles start weer als van ouds, alleen nu nog even weer wat geheugen bijplaatsen, want het draait nu op 256 MB.
Vrgr. B.Kat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan