PC Wil niet meer,,

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJmayo

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2008
Oke mensen, Misschien dat jullie dit kunnen oplossen:

Mijn PC:
- Windows XP Home edition (denk ik)
en meer kom ik ook niet te weten,, het is heel gek..

ScreenShot:
Kan ik niet geven, hij heeft geen tekenprogramma (jammerr)
Ik kan ook geen progje downloaden (dat werkt niet ...)

Het Probleem:
Het probleem is als volgt, Ja er is Antivirus XP 2008 geinstalleerd, Ik heb geeen idee hoe dat erop is gekomen... Misschien bij een download of bij het bezoeken van een website. Ik kan nergens meer komen, alles is nu op mijn bereaublad een Dode snelkoppeling. Windows opnieuw installeren lukt niet omdat ik geen CDtje heb. Leverancier van de computer is onbekend. Formatteren lukt niet omdat ik niet in het CMD schermpje kan komen. Ik kan niets downloaden en installeren omdat het niet een geldige WIN32 Toepassing is (zegt de pc). Ik zit hier dus met een gróót probleem. HELP !

Groetjes, DJmayo

Probeer eerst die XP Antivirus 2008 is te verwijderen, aangezien je niet weet hoe het erop komt.

Ik heb snel gegoogled natuurlijk, er kwam helaas uit dat het een virus is.

Heb je nog een ander antivirus programma?

Laatst bewerkt:
Helaas kan ik helemaal geen programma meer opstarten.
Als ik op start druk kan ik niet verder...

Hmm.. Dat is wel heel vreemd. Alles op een rijtje:

- Kan niks opstarten (foutmelding : ongeldige win32 toepassing )

Kortom, niks werkt.

Kan je herstarten -> tijdens het herstarten constant op F8 blijven drukken voor veilige modus -> zonder netwerk mogelijkheden

Kijk eerst eens of je in veilige modus komt.

Ik zal even kijken of het lukt, ik plaats een reactie als het gelukt is.
Misschien wil xp niet meer opstarten dan kan ik je niet meer contacteren.
Waaah!!!

Je bedoelt... Je zit nu op de geinfecteerde computer? terwijl je eerst nog zei " niks werkt omdat ik dan de melding win32 fout krijg (of iets in die buurt) :confused: maar goed. probeer mijn vorige optie maar!

Zo ja schrijf het volgende op een papiertje!:

Start -> uitvoeren -> msconfig (als de start daar wel werkt) -> startup -> xp antivirus 08 uitschakelen, dan naar het tabje services -> klik op alle microsoft services verbergen -> klik 08 dan uit.

Laatst bewerkt:
Gebruik de hints die hier genoemd worden. Als het goed is kun je van je probleem afkomen d.m.v. MalwareBytes Anti-Malware, waarnaar je daar een link kunt vinden.

Succes,

Tijs.

Gebruik de hints die hier genoemd worden. Als het goed is kun je van je probleem afkomen d.m.v. MalwareBytes Anti-Malware, waarnaar je daar een link kunt vinden.

Succes,

Tijs.

Errhh.. Er is 1 probleem, Hij kan niet downloaden, en alles wat hij probeert uit te voeren geeft windows de melding dat het geen geldige win32 programma is.

Eventueel kun je natuurlijk ook kijken of het wat oplevert als je op die andere computer de harde schijf van jouw computer laat scannen met de software die ik aangegeven heb.

Is het probleem daarna niet weg (weer teruggehangen in jouw eigen pc), dan zou ik de harde schijf weer aan die andere computer hangen, daarop de gebruikersdata veiligstellen, de harde schijf weer in je eigen computer doen en een volledig nieuwe installatie doen, inclusief verwijdering van de huidige partities.

Succes,

Tijs.

Ik zit nu ff vanaf een andere computer..
Ik kon op internet komen vanwege een cd van proffessional (leesmij was in html) daardoor opende firefox, die had ik open gelaten en toen deed niks et meer.. gelukkig kon ik toen internetten...

Het punt is ,, hij doet nu niks meer.. Ik kan proberen de harde schijf in mijn of een andere pc inbouwen natuurlijk, maar hoe weet ik dan of het virus niet overspringt naar de computer waar ik de harde schijf inzet.

Ik kan op F8 drukkken maar niks doet het:

Veilige modus
Veilige modus met netwerkmogelijkheden
Veilige modus met opdrachtpromt

Nikks ...

[...]Ik kan proberen de harde schijf in mijn of een andere pc inbouwen natuurlijk, maar hoe weet ik dan of het virus niet overspringt naar de computer waar ik de harde schijf inzet.

Dat is alleen het geval als de andere computer Automatisch starten aan heeft staan op harde schijven én er op jouw harde schijf in een van de partities een Autorun.inf bestand staat.

Wat je even op de andere computer zou kunnen instellen om Automatisch starten tijdelijk helemaal uit te schakelen. Dat kan m.b.v. deze instructie, gebruikmakend van Tweak_UI (ik ga er vanuit dat de andere computer XP draait).
Daarna jouw harde schijf aansluiten.

Succes,

Tijs.

Ik heb inderdaad op de andere pc xp staan.
Als ik Tweak UI installeer kan dat wel , maar kan ik niet gewoon
bij het opstarten in de BIOS instellen dat hij de 2e harde schijf niet laat opstarten?

Ik heb inderdaad op de andere pc xp staan.
Als ik Tweak UI installeer kan dat wel , maar kan ik niet gewoon
bij het opstarten in de BIOS instellen dat hij de 2e harde schijf niet laat opstarten?

Niet aangeven in de BIOS zou betekenen dat je de schijf ook niet te zien krijgt in Windows.
Dat is dus geen werkende optie.

Houd je dus voorlopig even bezig met de optie die ik je gegeven heb (Tweak_Ui).
Zodra je klaar bent en de harde schijf hebt verwijderd uit de andere computer kun je de autostart-instellingen weer terugzetten naar zoals ze waren op die andere computer.

Succes,

Tijs.

Ik heb de harde schijf proberen in een dell computer te monteren maar dat gaat niet zo makkelijk ... (deze) dell heeft andere aansluitingen voor de HD.

Ik heb de harde schijf proberen in een dell computer te monteren maar dat gaat niet zo makkelijk ... (deze) dell heeft andere aansluitingen voor de HD.

Duidelijk: Computer1 heeft SATA harde schijven. Computer2 heeft IDE harde schijven. Die kun je inderdaad niet zomaar bij elkaar aansluiten.

2 mogelijkheden:
1. Vind iemand met een pc die harde schijfaansluitingen heeft die wél overeenkomen met jouw soort harde schijf.
2. Er zijn ook adapters die het mogelijk maken zowel IDE als SATA schijven via USB aan te sluiten. Als op de andere pc dus USB aansluitingen zitten, dan hoef je de harde schijf niet in te bouwen, en kun je gewoon met die adapter de harde schijf toegankelijk maken.
Een voorbeeld van zo'n apparaat is deze of deze, maar bij de lokale pc-leverancier of elders moeten apparaten met dezelfde functionaliteit ook goedkoper te krijgen zijn.
Natuurlijk is het wel zo dat USB-dataverkeer langzamer gaat dan de harde schijf rechtstreeks aan te kunnen sluiten.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb hem ff in een andere pc ingebouwd en na lang prutsen heb ik hem dan
zover gekregen dat hij de HD formatteerd. Daar is hij dus nu ( 19:20 ) mee bezig.

Dan Windows erop zetten en klaar is DJmayo ;)

Een beetje van Helpmij en een beetje van DJmayo.

Fan & Memory

Ik heb er nu trouwens ook nog wat extra geheugen en een extra fan bij gedaan.
waar kan ik die extra fan goed plaatsen?? en op welke aansluiting moet die?

Ik heb er nu trouwens ook nog wat extra geheugen en een extra fan bij gedaan.
waar kan ik die extra fan goed plaatsen?? en op welke aansluiting moet die?

Maak daar een eigen, aparte vraag van.

Zet verder even deze vraag op opgelost, omdat je nu klaarblijkelijk besloten hebt alles van de harde schijf te verwijderen en opnieuw te beginnen.
(Klik op Vraag is opgelost in het vakje Status van de vraag, rechts onderaan deze webpagina te vinden).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan