Pc wil niet opstarten en reboot telkens

Status
Niet open voor verdere reacties.

dbzokphp

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2005
Hey allemaal,
Als ik me pc opstart gaat hij eerst memory check en ide scannen, maar daarna krijg ik de melding hoe ik windows wil opstarten. Ik kan dan kiezen tussen: Veilige modus, Veilige modus met netwerk, normaal opstarten en opstarten als de laatste goede configuratie.
Als ik 1 vd mogelijkheden doe gaat hij windows niet opstarten, maar gaat de pc rebooten! Ik heb het ook gebprobeerd met een andere hd, maar dan doet ie precies hetzelfde!
Wat moet ik doen? :(

Kan je misschien wat meer vertellen over de voor geschiedenis, heb je misschien wat veranderd aan je PC of gebeurde het spontaan.
Je zegt namelijk ook.
Geplaatst door dbzokphp
Ik heb het ook gebprobeerd met een andere hd, maar dan doet ie precies hetzelfde!
(
Dit kan dus niet, je kan niet zomaar een andere HD erin stoppen en verwachten dat windows vrolijk opstart.
Elke windows installatie is afgestemd op die specifieke PC en als je een andere HD erin stop en je wilt daarvan opstarten zul je windows er opnieuw moeten installeren.

Oke ik zal het wat beter uitleggen.
Ik heb een DVD-Brander (NEC ND-3520A) en die had ik in me pc gezet. Voordat ik dat ging doen deed me pc het nog. Toen had ik die brander erin gezet, en toen waren eerst me master en slave instellingen niet goed, dus ik had die van me DVD-Brander of slave gezet. Toen kon ie bij opstarten alle apparaten vinden. Maar toen krijg ik dat van wat ik net vertelde over dat ik kan kiezen hoe ik wil opstarten. En als ik 1 van die dingen kies, gaat ie rebooten.

Toen had ik de DVD-Brander er weer uitgehaald, en toen blijf hij het niet doen zoals ik in me vorige bericht zei!

Toen je die DVD brander eruit heb gehaald heb je toen ook weer de master slave instellingen ingesteld? Volgens mij ben je dat vergeten

Nee, want ik heb die niet aangepast. Alleen die van de DVD-Brander.

En als ik alles loskoppel, behalve de hd waar XP op staat doet ie ook hetzelfde.

Laatst bewerkt:
mm, ik heb vanmiddag ook bij bedrijfje ong, het zelfde probleem gehad. Hij kon alleen maar in veilige modus opstarten. Alles geprobeerd, Systeem herstel werkte ook niet. (misschien kan je dat nog even proberen, als je in windows komt). Maar uiteindelijk gewoon de boel geformateerd

Ik kanm zelfs niet in Windows, ook niet in veilige modus. Ook kan ik niet opstarten vanaf een opstartdiskette, want dan geeft hij een failure aan en zegt hij dat er een system disc in moet. Ik heb een xp en me diskette geprobeerd maar hij doet dat niet.

Tja... zijn een aantal mogelijkheden, maar de oplossing...
Kan een virus zijn, of toch een systeembestand of driver die de fout veroorzaakt en Windows kiest ervoor om dan wegens beschermingsredenen je pc te rebooten.

Wat ook nog een mogelijkheid is dat dit tijdens de initialisatie van een apparaat gebeurt.
Heb je niet per ongeluk tijdens het installeren van je dvd-drive een agp / pci / usb apparaat of misschien de koeler van je cpu geraakt? Check de onderdelen even.
Een 'scheve' kaart in een slot kan fouten veroorzaken op het moment dat windows dit apparaat oproept, net als met usb-apparaten die misschien kortsluiting veroorzaken.

Een te heet wordende cpu kan ook de boel rebooten, als bijv. de koeler scheef, etc. etc.

T begon bij het installeren van de dvd-drive, zoek vanaf dat moment!

p.s. is het ook niet mogelijk om de veilige modus met opdrachtregel te starten?

Succes! :thumb:

In aanvulling op de captain:
Ik kan in het veilige modus scherm ook kiezen voor het uitschakelen van de automatische herstart bij systeemfout.
vraag 1: kom je nog wel in het eerste veilige modus scherm?
vraag 2: zie je die optie ook?

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb het probleem OPGELOST!
Het lag aan 1 van de drivers die er niet meer goed in zat, zoals captain zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan