PC wil niet starten en start nu af en toe zelf maar na 5 sec uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Mijn PC heeft wat problemen gehad. Moederboard gereset en XP Pro er weer op.
Alles draaide en verschillende keren gereboot.
Nu wilde gisteren de C niet starten, althans 5 sec en dan ging ie weer uit.
Reageerde dan ook niet op aan/uit knop.
Een goed uur later deed ie het ineens weer.
Nog wat software erop gezet (oa SP2 netwerk) paar keer gereboot alles OK
Maar vandaag weer precies hetzelfde. wil niet starten, reageert niet op aan/uit knop. Als ik stekker eruit/in doet start ie weer 5 sec en dan weer uit.
Nu start ie zo'n beetje om de 5 min terwijl ik helemaal niets doe.... spookmachine.
Wat kan de veroorzaker van dit probleem zijn ?

ik gok dat de voeding het probleem kan veroorzaaken.
om zekker te zijn kan je deze door meten met een multiemeter of een andere voeding,
proberen.

het kan ook zijn dat de pc sluiting maakt.
is deze pc door jou zelf in elkaar gezet ?
zo ja afstand houders gebruikt tussen het moeder bord.
is de pc schoon (stof vrij)

Dank. Het is wel een zelfbouw PC maar wel van Compusupply.
Vanavond begon ie weer af en toe te starten en ineens startte ie door. Moest even met KVM switch wisselen en zag soort start scherm van American Megetrends met alle apparaten die aangesloten zijn. Dan waren er 2 opties F1 en F2 de een voor setup en de andere voor default values. Maar was net te laat en PC ging weer uit.
Weer niet aan te krijgen. 1/2 uur later begon ie weer vanzelf (denk doordat ik de aan/uit knop - meerdere keren - heb ingedrukt dit onthouden wordt o.i.d.)
Maar goed toen was ik wel er wel op tijd bij, zelfde scherm en met F2 wordt Windows nu goed geladen. Al 2 x herstart -> OK. Ook 1 x uitgezet en met aan.uit knop weer aan.
Ook OK.
Heb kennis die er naar wil kijken waarbij ik tracht door alvast wat vooruit te denken wat het zou kunnen zijn erachter te komen wat het werkelijke probleem is.

het zou ook nog het power knopje kunnen zijn als je een oude kast hebt staan kan,
je dat even testen.

Hallo

Quote :"Mijn PC heeft wat problemen gehad. "

Jammer genoeg vergat je deze te vermelden .

Ouderdom , merk ,typenr... , etc...????

Maar ... volgens mij lijkt dit ook weerom op een defekte voeding te duiden.

Peter

Het is een PC van oktober 2004. Het is een PC die door Compusupply opgebouwd is. Dus geen merk of type nr. Moederbord is Asus P400 oid. P4 3,2 Mhz 1 GB RAM. Kast destijds ook nieuw. De PC staat nu bij een kennis en we nemen jullie ideeen mee.

Bleek bij viienden wel goed te werken gedurende paar dagen dus maar weer terug. Wel nieuwe stroomkabel erop gezet en draait nu al 4 dagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan