pc wil niet starten vanaf usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Heb een ms-7027 moederbord met de functie om vanaf bootable usb te booten maar helaas werkt dat niet mer:(

kan dit aan usb liggen want dit doe ik microsoft usb tool.
de iso is getest in VMWare en is bootable.
én dvd wil hij niet meer booten maar als ik de hdd loskoppel hij wél boot vanaf usb of dvd.
dus denk dat de hdd de boosdoener is.

Laatst bewerkt:
Hoi Windowsfaq,

Ik denk dat de boot-volgorde in de BIOS niet goed staat voor het opstarten vanaf USB-stick of DVD.
Deze volgorde kun je wijzigen in de BIOS dat je kunt bereiken door tijdens het opstarten bij het eerste scherm dat je ziet op "F2" of "Del" te drukken.
Dan zou er ergens een optie moeten waarmee je de boot volgorde kunt wijzigen. Welk merk moederbord heb je? Dan kan ik het preciezer nakijken.

Heb het al goed ingesteld dat hij start vanaf usb of dvd maar dat lukte niet.
Nu wil hij wel weer booten vanaf dvd maar wanneer ik de tekst zie ''druk een toets in om vanaf dvd op te starten'' doe ik dat maar het usb toetsenbord werkt NIET:shocked:
Terwijl het toetsenbord bij het aan doen van pc wél reageert op f1 om naar setup te gaan.
Ik snap er niks meer van?
heb ik een bios instelling verkeerd ingesteld ofso??
en meestal als ik p2/s toetsenbord aansluit hij wél reageert:shocked:
zeer vreemd dit?

Laatst bewerkt:
@somrero,

Als je voordat je dit meld even verder kijkt dan kom je tot de conclusie dat er twee merken zijn die dit type nummer hanteert en dan is de vraag van welke geen rare vraag .
En wat het meest trieste aan dit verhaal is dat je volgens mij niet zo moet reageren hier lijkt mij niet in je voordeel te werken;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan