pc wilt niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

dongod

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Hallo iedereen,

ik heb dus net een moederbord gekocht (EVGA nForce 680i SLI - 122-CK-NF68).
Ik heb geheugen erbij gekocht, processor alles wat nodig is. Enige punt is dat ik zelf nog wat dingen had liggen zoals de voeding.
bekijk dit plaatje: http://img691.imageshack.us/img691/5914/evgaboardbig.jpg ik heb omcirkelt wat ik bedoel. er zitten 8 pinnetjes maar mijn voeding heeft maar een aansluiting voor 4? kan het daardoor zijn dat deze pc niet aan wil?

alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
zit er geen verlengingstuk / verkapping stuk bij je moeder bord. Mijn eigen voeding heeft wel 8 pinnetjes

verlengingstuk? denk je dat de pc aanzou gaan als al die pinnetjes stroom hebben?

Er zit niet voor niets een 8 pins aansluiting. Net als met de 4 pins aansluiting is deze om de CPU van stroom te voorzien.

ah klinkt heel logisch inderdaad. alleen ken je toenvallige een goeie voeding die 8-pins heeft en 24-pins met sata enzovoort? alvast bedankt :)

ah enne weet jij toenvallig een goeie voeding met 24-pin en 8-pin? :P

Bij tabblad "resources" staat ie aangegeven "EPS/ATX12V 8-4 pin". Persoonlijk zo ik voor een zwaardere voeding kiezen, anders zit je later weer met upgraden.

ah dus met andere woorden, met deze zal me pc wel aan moeten gaan? :P

Ik weet niet wat je nog meer hebt in je PC, maar die 8pins aansluiting is wel degelijk nodig. Geeft echter geen garantie dat je het systeem goed hebt gebouwd.

gast, ik bouw pc's met 10 vingers in me neus.

maar toch thanks gast hier heb ik wat aan, ik zet hem op opgelost.

Graag gedaan

Gast? Graag stoppen met dit soort "popie-jopie" taal Helpmij.nl is daar geen forum voor en je weet niet hoe oud iemand is waartegen je het hebt.;)

PS, met 10 vingers in je neus, hou je weinig over om iets in elkaar te kunnen zetten.:p

Laatst bewerkt:
ow, ik lees het nu pas hoor maar wat heb je aan een zwaardere voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan