PC wilt niet opstarten met XP Setup cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellendm

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Ik zou graag Windows XP Professional installeren op een pc. Maar helaas lukt het mij niet om op te starten met die cd.

Ik heb al veel geprobeerd:
- opstartvolgorde veranderd in BIOS (de HDD zelfs weggelaten)
- manueel opstarten met cd (F12-toets bij het opstarten)

En desondanks dit alles start de pc gewoon op naar de huidige OS (XP Home), er verschijnt ook geen promptje om op te starten met cd.

Iemand die mij kan helpen?

Hoi...

cd is orgineel?En nog goed?Speler werkt bij normaal gebruik wel?
Krijg je melding in beeld:klik op toets opstarten vanaf cd?.

Topic zal ik tevens verplaatsen naar de sectie xp

heb je de cd al eens op een andere pc geprobeerd? weet je namelijk wel zeker dat deze helemaal in orde is? of heb je misschien een windows 7/vista cd die je kan proberen om te kijken of hij het daar wel doet?

je cd speler werkt wel normaal als de pc eenmaal aanstaat?

heb je meerdere cd spelers? zo ja, heb je de cd in alle cd drivers geprobeerd?

Die windows pro heb ik gedownload van msdn (dus zeker legaal) en gebrand op een dvd-rw.

Ik krijg ook geen melding bij het opstarten.

Ik heb maar 1 cd-speler. En in de lopende os werkt de cd-speler prima.

dat hij legaal is geloof ik wel hoor, maar dit betekent niet meteen dat de cd ook helemaal in orde is, wellicht ontbreken er bestanden op de cd. als je zou kunnen proberen of de cd op een andere pc wel automatisch opstart, of als je kan kijken of je een ander besturingssysteem hebt dat via de cd op zou moeten starten, kan je in ieder geval controleren of het aan de cd of aan je pc ligt!

of bij XP Home doe je de CD er gewoon in en opent dan "setup.exe" of hoe dat ook heet.

Het probleem ligt blijkbaar aan de cd aangezien de andere twee pc's die ook niet kunnen opstarten.

Wat moet ik dan doen?

Ja, of het Windows-hulpprogramma daarvoor (L-klikken op .iso, openen met -> Windows-hulpprogramma voor het branden van schijven of zo iets)
zorg dan wel dat de CD die je brandt leeg is.

Het opstarten vanaf cd is ook gelukt nadat ik de iso op een cd-rw had gebrand.
Helaas krijg ik problemen bij de setup: een bluescreen. Maar dat hoort niet meer bij deze topic.

Xp kan niet overweg met sata schijven.Dan zal je eerst de satadrivers van dat systeem moeten slipstreamen in een xp cd.
Wat je eerst zou kunnen bekijken of er een optie is in je bios om te kiezen tussen sata/ide mode.Indien ja dan moet je voor ide kiezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan