pc wilt niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicole v.d. Z

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2003
Mijn pc gaat meteen vasthangen als ik hem opstart en doet echt helemaal niets meer. Het groene en oranje lampje van het opstarten branden continu en er klinkt een tikkend geluid vanuit de kast.
Hij geeft geen beeld en geeft zelfs de monitor geen voeding. De led lampjes van brander en cd rom branden wel.
Afgelopen dagen is hij drie keer uitgevallen zonder reden tijdens gebruik. Verder functioneerde hij prima.
Voeding is schoongemaakt en stroom eraf gehaald. Wie weet hoe ik erachter kom wat er aan de hand kan zijn ?

alvast bedankt

Ik denk dat je harde schijf na de kl*te is. |Ik had hetzelfde probleem. Omdat je ook zegt dat er iets tikt in de kast is dit waarschijnlijk je harde schijf. Probeer hem eens te vervangen door een andere en kijken of hij het dan wel doet.

Klinkt aannemelijk, maar ik heb helaas geen harde schijven hier liggen die ik even kan uitproberen.

Als je het merk weet van je harde schijf, dan kan je Hier een diagnostictool downloaden, waarmee je de Hdd kan testen en evt repareren.

groetjes speedtouch

Mijn pc gaat mijn a schijf niet zoeken en doet dus ook niks met diagnostictool.
Helaas !!!!

Geplaatst door Nicole v.d. Z
Mijn pc gaat mijn a schijf niet zoeken
Heb je in het Bios gekeken of de pc wel als eerste vanaf de "A-schijf" opstart?

het probleem is, dat de pc helemaal niets meer doet.
Dus ik kan ook nergens meer iets nakijken.
Hij staat volgens mij wel ingesteld dat hij eerst de a drive neemt, want als je er per ongeluk een floppy in laat zitten geeft hij een foutmelding aan.

Als ik stroom op de pc zet, begint eerst het groene lampje te branden, pc maakt normale geluiden. vervolgens gaat het oranje lampje branden en dan komt een snel tikkend geluid en blijven beide lampjes branden.

geen beeld, helemaal niets

Valt me net op dat mijn 3 (lock) lampjes op mijn toetsenbord in het ritme van het getik mee "flikkeren"

Waar komt dat "tikkende" geluid vandaan?
Floppy drive of hardeschijf?

Ik heb de kast opengemaakt, en het getik komt volgens mij van de printplaat. Er zit ook een oranjelampje op (bij mij rechts boven en deze gaat ook mee op het getik.
Het getik is zo snel, dat hij bijna continu brandt.

Volgens mij komt het getik dus niet uit mijn schijf, floppy maar van de printplaat

Een printplaat maakt, voor zover ik weet, geen geluid of er moet een soort "speakertje"op gemonteerd zitten.
Dan nog, zal deze gaan piepen, in plaats van tikken.

Wat voor type/merk moederbord heb je?

Geplaatst door Nicole v.d. Z
pentium 3
hda maxtor harde schijf
Helaas kom ik hier niet verder mee.
Het enige wat ik kan zeggen, dat je Powermax nodig hebt om jou merk hardeschijf te laten controleren.
Gezien je niet vanaf de floppy kan opstarten schieten we er niks mee op.:(

Ik moet dan toch echt weten wat voor moederbord je hebt.

Domme vragen/antwoorden bestaan niet op Helpmij.:)
Wat je nu opgeeft is de chipset van je moederbord, deze komt op verschillende moederborden voor.

Hij doet nu helemaal niets meer !?!
Geen lampje, helemaal niets. dood.
Als ik de stroom erop zet, maakt hij een zacht tikkend geluidje alsof er een tijdbommetje in verstopt zit.
Volgens mij komt het toch echt bij mijn voeding vandaan.
Maar ik weet zo langzamerhand ook niet meer waar mijn eigen oren het horen.

Als ik de stroom er weer af haal, blijft het getik nog een 10 seconde aanhouden en dan is het stil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan