PC wilt niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

HN045

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Hoi,

Omdat mijn pc om de een of andere reden zomaar uitviel de laatste tijd, besloot ik om systeemherstel te doen naar 30 april, omdat de pc toen nog goed werkte. Als ik nu mijn computer opstart, komt alleen in het begin dat pentium-logo in beeld, waarna het laadscherm van windows xp zou moeten komen. Dit is niet het geval, in plaats daarvan komt een streepje linksbovenin dat knippert. Heb dat al eens een uur laten staan en 3x opnieuw gestart, maar niks helpt. Steeds komt dat streepje. Wie weet hoe ik dit kan verhelpen? Ik wil niet meteen recovery doen omdat ik m'n bestanden nog wil back-uppen van school enz..

(Zit nu op school op pc..)

Hieronder ergens gelezen dat videokaart de 1e verdachte is als pc aanblijft en scherm uitvalt.. Ik heb een MEDION pc van de ALDI (weet niet het merk uit m'n hoofd). Maar die pc krijg je niet open, omdat er in het boekje staat dat onderhoud van binnenkant niet nodig is. Ik heb 't gevoel dat de videokaart niet meer goed erin zit en dat er stof aanwezig is in m'n pc. Weet iemand toevallig hoe ik een medion open? Want dat moet toch mogelijk zijn als je het ook eromheen maakt, moet je het er ook af kunnen halen..

Laatst bewerkt:
De pc maakt trouwens ook een zoemend geluid, misschien dat jullie daar ook nog wat aan hebben.. en het is hard zoemend ;)

DIt harde zoemende geluid betekend dat 1 van de ventilators aan het einde van zen leven is gekomen, of enorm verstopt zit.

Een FAN gaat slechts beperkte tijd mee (vooral goedkope merkloze) en die zal je dan moeten vervangen, waarschijnlijk kun je dit probleem oplossen door of de kast open te maken en alles goed te reinigen, en als de FAN hierna nog zoemd, een nieuwe FAN aan te schaffen (denk aan het merk zalman).

Kun je nog wel in het F8 menu komen? dus als je je pc opstart, en dan net voor het Windows XP scherm komt op F8 drukken. Probeer dan eens veiligemodus.

DIt harde zoemende geluid betekend dat 1 van de ventilators aan het einde van zen leven is gekomen, of enorm verstopt zit.

Een FAN gaat slechts beperkte tijd mee (vooral goedkope merkloze) en die zal je dan moeten vervangen, waarschijnlijk kun je dit probleem oplossen door of de kast open te maken en alles goed te reinigen, en als de FAN hierna nog zoemd, een nieuwe FAN aan te schaffen (denk aan het merk zalman).

Kun je nog wel in het F8 menu komen? dus als je je pc opstart, en dan net voor het Windows XP scherm komt op F8 drukken. Probeer dan eens veiligemodus.

Bedankt voor je reactie.. dat van F8 ga ik straks als ik thuis ben uitproberen. Wat bedoel je met FAN? En het probleem is dat de kast niet opengaat, zoals in het boekje staat: "Het is niet nodig om de computer aan de binnenkant te onderhouden."

Denk dat dat juist wel nodig is op 't moment. Want anders kan ik ook geen ventilator veranderen..

FAN is een ventilator,

En wat dat boekje zegt klopt niet helemaal. Dit is slechts een waarschuwing om te voorkomen dat mensen zonder al te veel kennis lopen te prutsen in hun PC.
Na een tijdje kan het gewoon zijn dat de PC te vol zit met stof zodat de ventilatoren niet meer soepel lopen. en de hitte te veel wordt voor de pc.

Dus kijk even of je pc vol zit met stof van binnen, en maak het dan schoon (vooral de ventilatoren), als je het zoemend geluid dan nog hebt, dien je de ventilatoren te vervangen. Deze kun je gewoon bij een pc zaak kopen. Merkloze types zijn geodkoper maar merken zoals Zalman zijn gewoon beter (duurder, maar stiller). Koop dan natuurlijk wel een ventilator van de zelfde grootte als je nu hebt. Bijv. 80 of 120 mm.

Als je in het F8 menu kunt komen dan zijn er verschillende opties Deze engelse(!) website geeft informatie hierover, hopelijk kun je het begrijpen, anders kan ik het nog wel uitleggen;)
http://home.earthlink.net/~lreynol929/ruXP/Startup/advopt.htm
Succes:thumb:

F8 en F10 werken beide niet.. En ik heb ook gezocht nog gisteren of de pc ergens open kon, maar vreemd genoeg helemaal niet? Het is een 5 jaar oude medion pc van de aldi. Als ik echt niks openkrijg bel ik maar eens met medion.

Ik denk dat dan maar het beste is. maar de pc moet echt wel open kunnen. In plaats van schreoven via een soort schuif systeem? als hij niet open kon, kon de pc ook niet in elkaar gezet worden:p, maar als ik jou was zal ik gewoon contact opnemen, en kijken wat hun zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan