Pc word niet herkend door het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

dhrroel

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2004
Niemand die ik ken heeft dit ooit mee gemaakt dus het is uniek :). Mijn pc kan naar alle pc's in het netwerk verbinden maar niemand kan naar mij verbinden. Ook als ik van de andere pc naar mij toe ping gaat dat niet goed. Als ik van mijn pc naar andere ping gaat dat wel gewoon goed.

Iemand die mij met dit mystery kan helpen?

welkom bij helpmij

Uniek???

Maar vertel eerst eens hoe alle computers aangesloten zijn.
Zijn het allemaal xp machines.
Welke firewal gebruik jij.
heb je soms ook norton internet security er op staan.
Vertel eens of je wel een ip adres krijgt op de machine.

Nee, geen norton :) Ik heb er een edimax router tussen zitten. Alle ip's worden gewoon via DHCP aangevraagd. Twee pc waaronder de mijne draaien XP een andere 98 en de laatste Mandrake. Ik heb alleen een virus scanner die zich zoals het hoort niet met porten e.d bezig houdt.

Dat zou toch moeten werken.
Heb je de firewal van xp uitstaan.
toevallig iets van za aanstaan.

ZA = zonealarm.

Komt het ip adres in de buurt van de andere computers.
Is de netwerkkaart niet defect.

nee, geen zonealarm en ip nummer is oke en eth ook anders had ik geen internet.

Tussen alle machines en de router een straight kabel? Gaat bijde problemen-pc het lampje branden op de router?
Kun je in de router kijken of de pc daar wordt herkent?
Edimax BR6104 router ?!

Doe eens Start / uitvoeren / cmd [enter]

ipconfig /all

en vergelijk deze gegevens met een andere comp. waar je dezelfde opdracht uitvoerd.

ip adres ; 192.168.2.100 (***)
Subnet mask: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.2.1
DHCP server: 192.168.2.1
DNS server: 192.168.2.1

(***) Dit is het ip nummer van de pc die de router heeft geinstalleerd, en waarbij het mac-adres is gecloned.
Gaat het om een andere pc, dan kan "100" varieren in de waardes van je ip-reeks.
Bij mij is de reeks 192.168.2.100 t/m 192.168.2.115

dat van de ethernetkaart ben ik niet helemaal met je eens.
Wel internetten kan niet garanderen dat jou netwerkkaart goed is.
Al eens een ander kabeltje aan de pc gehad (utp)

het is een edimax 6004+ die ip config dingen kloppen wel maar wat overigens wel vreemd is dat ik 2 tunnel-adapters heb staan in mijn ipconfig maar waar ik niet van snap hoe en wat ze zijn en weet ook niet hoe ik ze eventueel weg zou moeten krijgen

rechtermuisknop en dan uitschakelen.

nee die staan ook bij netwerkberbinding in het configuratiescherm.

ja, mooi is dat bij mij dus niet. Het zouden verbindings bruggen moeten zijn toch?

Ik heb effe gepingt naar mijn pc en ethereal gestart. Daar zie ik dat ik de request wel binnen krijg maar dat mn pc er op een of andere manier niks mee doet

Kun je de software van die netwerkkaart er niet even afgooien en opnieuw installeren.
Ik blijf bij een netwerkkaart die niet goed is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan