Pc wordt soms enorm traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielsvds

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2006
Eerst zeggen om welke pc het gaat : een HP Pavilion w5050.be
Een korte systeembeschrijving: amd64 3500+,512 md ddr ram, 200 GB HD,ATI radeon x300,windows xp home sp 2 Op bepaalde momenten verdwijnen een deel van mijn pictogrammen en kan ik niets meer doen. Het vreemde is dat ik nergens iets in mijn logboeken of met een diagnotisch hulpprogramma kan vinden. Aan wat zou het kunnen liggen?

Alvast bedankt.

spyware ,virus enzo algescand? met alles wat er voor is?
O ik zie nu dat het Nielsvds is dus wat ik vraag zal dan wel sorry hoor

Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor je reactie maar ik een spyware en virusscan leveren niets op. Het gebeurd heel soms.

Ik ben eens in mijn taakbeheer gaan kijken en zag dat het proces HelpSvc.exe soms 100 %CPU gebruikte. Voorlopig gebruikt het proces geen 100 % niet meer. Ben nu nog eens onlinescan aan het doen. Ik heb ook mijn prefetchfolder leeggemaakt. Waar kan ik eigenlijk zien of active desktop aanstaat? Ik ben al gaan kijken bij mijn services en onder msconfig maar daar staat het toch niet tussen.

Zo misschien? Hier is te lezen hoe active desktop aan te zetten, dus kan je ook zien of dat bij jou het geval is. :)

Klik met de rechtermuisknop op een leeg gedeelte van het bureaublad en klik vervolgens op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Bureaublad op Bureaublad aanpassen.
Klik op het tabblad Website en Nieuw.
Klik op bladeren om in uw Favorieten te zoeken naar een website die u wilt weergeven. Of tik het internetadres rechtstreeks in.
Klik op OK (drie keer).

En het vergt inderdaad veel van je systeem.

En wat HelpSvc.exe betrteft, nog dit gevonden:

HelpSvc.exe has gone insane!!
Ok, for the past two weeks I've come back to my computer only to notice that HelpSvc.exe is taking up 100% of one CPU and System is taking up about 60% of another. I'm not the only one who had this happen to him. Kevin has the same problem but he got around it by disabling the help service. I don't want o be so drastic (yet). Does anyone know why this is happening??

Edit: there's a Knowledge Base Article about this.

Bron

Laatst bewerkt:
@Gezina: Hartelijk bedankt voor jouw bijdrage. Ik zal eens kijken naar de links en de uitleg die jij mij gaf.
Voorlopig heb ik het probleem niet meer met HelpSvc.exe. Ik heb gewoon de service gestopt dan,proces beëindigt,pc herstart.

EDIT: Bij mij stond daar wel iets maar het was niet aangevinkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan