PC wordt steeds trager

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mic
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mic

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2001
Beste helpmij gebruikers.

Mijn PC lijkt wel met de dag trager te worden en volgens mij draait er enorm veel mee op de achtergrond wat ik niet nodig heb.
Ik heb een schermafbeelding gemaakt van de processen die draaien.

Wie kan mij vertellen wat ik niet nodig heb en dus uit kan zetten.
Als jullie dan ook nog kunnen vertellen hoe dan ben ik een gelukkig mens.

Ik hoor het graag

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 115
Als de PC steeds trager wordt lijkt het meer op een virus...? Heb je al gescand met MBAM of Superantispyware..??

Nou, een pc met 98 actieve processen ben ik nog nooit tegengekomen dan is het niet gek dat hij traag wordt of is.Daar wordt de snelste pc nog traag van.In principe kun je alles uitschakelen (via run-msconfig) behalve je antivirussoftware,evt. firewall,draadloos modem en evt. printersoftware en de programma's die je écht dagelijks gebruikt b.v. gmail notifier o.i.d.
De rest v.d. software kun je altijd nog handmatig (via snelkoppeling) opstarten als je ze écht wil gaan gebruiken.Zal 's ff voor je kijken wat je echt kunt uitzetten.
Voortzetting volgt.
Wat evt. uitgezet kan worden:
acrotray(adobe)
BT Stack Server(blue Tooth) als je 't niet dagelijks gebruikt)
Bt Tray (als boven)
ccu engine.exe (van Intel,niet noodzakelijk)
Some malware camouflage themselves as CCU_Engine.exe, particularly if they are located in c:\windows or c:\windows\system32 folder. Thus check the CCU_Engine.exe process on your pc whether it is pest.
mouse suite 98 daemon (als je de muis eenmaal hebt geconfigureerd uitschakelen)
dit kun je ook doen met de instellingen v.d. geluidskaart eenmaal ingesteld uitschakelen die hap,je kunt altijd via configuratiescherm weer erbij.
Toolbarnotifier kun je ook uitschakelen,beter is de toolbar te verwijderen dit zijn breedbandvreters
Wat je nog allemaal uit kunt zetten weet ik niet dan zul je moeten aangeven wat je écht dagelijks gebruikt.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties.

In principe gebruik ik citrix ook niet dagelijks en de xpsmini view gadget heb ik ook nog nooit gebruikt.
Verder zie ik dat het beheer van bureaublad vensters ook geheugen vreet, maar die zal we nodig zijn denk ik. toch?

Ook de taskeng.exe & de taskmgr.exe gebruiken nogal wat. Kunnen die ook uit?

Groeten

Als je geen geplande taken hebt lopen (b.v. automatische back-up) dan kun je ook de taskeng.exe (taakplanner) uitschakelen,maar die start de volgende keer weer mee op omdat je 'm onder systeembeheer>services uit moet schakelen.
De taskmgr.exe (taakbeheer) is een essentieel systeemproces dat je niet kunt/moet uitschakelen.Maak eens een printscreen van je systeemconfiguratie (start>uitvoeren>typ: msconfig en druk op enter) met name onder de tab "opstarten" daar staan alle, meestal niet windows, processen die mee opstarten.

Laatst bewerkt:
Hierbij de screens

Bijlagen

• 2.jpg
    2.jpg
    51,2 KB · Weergaven: 69
  • 1.jpg
    1.jpg
    39,7 KB · Weergaven: 80
  • 3.jpg
    3.jpg
    48,8 KB · Weergaven: 82
Heb nog ff 'n paar dingen voor je gechecked op het web en hier volgt 'n lijst wat evt. uit kan ervan uitgaande dat je de meeste niet dagelijks en meteen moet gebruiken.Tussen haakjes 't programma waaraan het gerelateerd is.
Online plug-in (Citrix)
Bluetooth software
Hcimntr application (logitech bluetooth)
Offiice One note (kun je altijd handmatig(snelkopp.) opstarten wanneer je 't nodig hebt
Tom Tom Home (neem aan dat je niet iedere dag je tomtom update)
dscactivate (Dell support center,kan ook handmatig)
mouse suite98 (gebruik je eenmaal bij configuratie daarna nooit meer)
Intel hub connect technologie (wat ik heb gelezen op fora is dat deze app. het opstarten enorm vertraagt en het zonder problemen kunt uitschakelen)
E-center (Dell) je kunt beter onder favorieten 'n map van dell maken met al z'n snelkoppelingen erin want Dell wil maar al te graag tijdens het opstarten zoveel mogelijk aanwezig zijn op je pc.
groove monitor utility (Office)
Google toolbar notifier (Google)
Dell support center updates (dell staat er 2x in)zeker is zeker denkt dell
Acrotray (Adobe helper)
C-major audio (configuratie audio) eenmaal ingesteld heb je 't niet meer nodig is ook via configuratiescherm te benaderen
Citrix ICA client (Citrix)
Quick Time (Apple)
iTunes (Apple)
Zoals je kan zien heb je er zeker 10 programma's tussenzitten die mee opstarten en dan ook meteen online gaan om naar updates te zoeken die ze natuurlijk niet elke dag vinden maar ze maken wel contact met je pc om te kijken of je ze niet nodig hebt,dat vertraagt niet alleen je hele opstartproces maar vreet ook de helft van je bandbreedte op waardoor het mogelijk is dat je de eerste 10 minuten niet fatsoenlijk online komt omdat die programma's allemaal op de achtergrond bezig zijn.
Zelf heb ik bij opstarten 7 programma's staan waaronder een firewall,antivirus,Gmail,google desktop,Windows Sidebar,Affixa(tweak voor de koppeling van het standaard mailprogramma) en de printermonitor.
De programma's die ik hier genoemd hebt kun je in principe uitschakelen.Maak anders eerst een systeemherstelpunt zodat je altijd terug kunt als je 't niet vertrouwt.
Succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan