pc wordt traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin59

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2005
Hoi helpers
ik heb al een tijdje het probleem dat als ik 10 min niet actief ben op de pc de pc heel traag wordt.Zelf als ik hem uit wil zetten duurt het erg lang. soms druk ik de reset knop maar in en daarna doet de pc het goed todat ik even stop b.v 10 min en dan wordt hij weer traag.Graag hulp Bij energie staat alles goed volgens mij.Malwarebytes vindt ook niets
groete martin

Doe eens groot onderhoud:

ad-aware, spybot search and control, schijfopruiming, schijfdefragmentatie, algehele virusscan en vooral Cclaeaner als laatste.

p c traag

heb alles al gedaan. Moet nog wel even vermelden dat het soms een paar dagen goed gaat en dan ineens gebeurt het weer

Heb je je processorgebruik en uitgaande netwerkverkeer al 's in de gaten gehouden d.m.v. taakbeheer? (Ctrl-Alt-Delete)
Vooral als hij traag is!

Laatst bewerkt:
pc traag

als hij traag is duurt het lang voordat schermje taak beheer komt en dan is het vaak lastig om programma te verwijderen dan komt scherm reageert niet

Je moet taakbeheer starten voor hij traag wordt,stel bij Tab beeld in "altijd op voorgrond" en laat taakbeheer op 't buroblad staan klik daarna op de Tab processen,als hij traag wordt kijk je welk process het hoogste processorgebruik claimt.

ik snap alleen niet waarom hij het een paar dagen wel goed doet en dan ineens weer niet.zo gaat het steeds paar dagen geen probleem en dan weer een dag met probleem.:o

Kan verschillende oorzaken hebben,kan ik van hieruit niet beoordelen.
Heb je al 's bij "geplande taken" gekeken of daar niet regelmatig een of andere taak wordt opgestart? Misschien heb je een erg zware virusscanner voor je systeem,dat weet ik allemaal niet want ik weet geen systeemspecificaties van je pc.
Je zal echt meer info moeten geven over je pc anders is 't voor ons ook koffiedik kijken.
Merk/type,processor,hoeveelheid geheugen,hoe oud is de pc enz.

pc als hij traag is, claimt deze de meeste ccSvcHst.exe naam SYSTEM cpu98
ik heb een asus moederbord A7N8X-X systeem geheugen 1024MB norton virus scanner 2009 geldig tot 10 jan 2010, pc 3jaar oud , heb windows XP home versie

De geldige naam is svchost.exe (kan meerder keren voorkomen) is een normaal Windows proces die verschillende Services aanstuurt.
De naam die jij hier neerzet is geloof ik van Norton die ook z'n eigen services aanstuurt,maar dat ga ik nog ff nakijken voor je.

Ok,is net wat ik dacht problemen met Norton.Ik zie dat je licentie 10 januari afloopt.
Persoonlijk zou ik Norton deïnstalleren,is zowiezo een systeembronnenvreter, en een gratis virusscannner downloaden (Avast,AVG-free o.i.d).
Je moet waarschijnlijk wel de Norton-removaltool downloaden om alles weg te krijgen want deze software is nogal vasthoudend en laat zich niet makkelijk eraf gooien!
Succes!

Ja zonde,had je maar ff eerder gepost, er zijn wel evt.oplossingen mogelijk.
Googel op ccSvcHst.exe en je komt tig dezelfde problemen tegen die jij ook hebt,wellicht dat er een oplossing tussen zit.
Succes!

valt mee de upgrade werk wel goed op 2de pc van het netwerk pc ook nog net nieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan