PC wordt warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

brainpower65

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2011
Hallo,

Ik heb een intel i7 2600 3.40ghz
geforce gtx 460 videokaart
8 gigs of ram

Als ik black ops speel en daarna afsluit wordt mijn pc 74 graden zegt speedfan en dan staat er een vuurtekentje naast en dat baart me zorgen

Is dit te heet voor mijn pc of hoort hij zo warm te worden?
en zijn er ook eventuelen oplossingen om het 'kouder' te laten worden

Prima temperatuur, als ik vol grafisch aan het werk ben, en m'n geheugen loopt voor zo'n 50% vol (12 GB Ram) dan word de temperatuur tussen de modules ca. 85 graden...
sluit ik de zware applicaties af, dan daalt hij al weer snel tot 40/46 graden...
dit werk ook zo met CPU en GPU,,, 74 graden is niet waar je je druk over hoeft te maken, na/tijdens het spelen van nieuwe zware games..

Speedfan is niet echt betrouwbaar.
Probeer eens HW Monitor. http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Hoe zit het met de airflow van de computer? Dus komt er voldoende koele lucht in en wordt warme lucht snel uit de kast geblazen?
74 graden tijdens het gamen voor een GPU is niet extreem warm, kan koeler maar dat licht vaak aan de airflowof de koeler op de kaart zelf. Maar voor een CPU vind ik het wel wat aan de warme kant.

Mijn i5-760(standaard 2,8 Ghz, overgeklokt naar 3,36Ghz) wordt met de standaard koeler tijdens het gamen niet warmer dan 40 graden. Mijn videokaart(AMD 5750 1 Gb) wordt ongeveer 60 graden tijdens het gamen.

ps: Zijn je fans wel stofvrij?

oh dus het is niet echt warm voor mijn pc
en ik weet niet of mijn fans stofvrij zijn, ff checken
bedankt voor de reacties

Berichten over themps laptop verwijderd.Doet niet terzake in dit topic.;)

Hoi,

Misschien is het even handig om te melden welke kast en hoeveel ventilatoren je hebt en heb je een stock koeler .Het zal misschien wel goed zijn die temp maar het kan toch volgens mij wat beter.

mijn GPU is nog een HD Raidon 3850 en deze word na een tijdje tegen de 90 graden
zodus 70 + is een iedeale werktemperatuur :D
ik merk ook als ie ietwat warmer is dat dan een gpu minder lagg gaat geven .
kan dat kloppen .
Ladyke

Koeling

Hoi,

De temperatuur is een puntje, ik neem aan dat het om je cpu gaat? Je zou er een andere koeler op kunnen zetten, en dan zelfs nog kunnen overklokken. Mocht je geld willen besparen in de toekomst. Of je moet je pc als een verwarmingen willen gebruiken :)

Persoonlijk vind ik qua waterkoeling de Corsair Cooling Hydro Series H100 wel goed maar dan ben circa €100 kwijt, wat een hoop is. Heb je liever geen waterkoeling dan zijn de Scythe Mugen 3 SCMG-3000 en Scythe Shuriken Rev. B erg goed. De eerste heb je voor €40 de tweede voor €25.

Je hebt wel een mooi systeempje trouwens ;)

*Knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
@Rickde Vries:Welkom op Helpmij.

Ik heb de link naar de site verwijderd.Deze is niet toegestaan.Zie onze huisregels.

Frank Wannet
Sectiemoderator Hardware

Laatst bewerkt:
Is die 74 graden van de videokaart: fijn zo laten, geen zorgen, videokaarten kunnen wel wat meer hebben dan dat

Is die 74 graden van je processor: de maximum temperatuur door Intel opgegeven is volgens mij 69 graden. Maar dat is onzin vind ik, 74 graden is nog prima te doen, maar moet niet veel warmer worden dan dat.

@ Rickdevries: € 100,- is wat overdreven om uit te geven voor zulke temperaturen, ook de koelers die jij aanraad zijn nogal overkill, met een Hyper 212 Plus ofzo kun je ook prima vooruit :) Koelt voldoende

Laptop use, do not block or cover the grooves and openings on the enclosure. Do not place the computer in the legs, the bed or sofa, soft things will block the bottom of the notebook vents. Hot days, plus cooling fan bracket can be used the way (notebook cooling block), the notebook can take away the heat in a timely manner; when you have finished working, turn off the power to prohibit the laptop into the bag in the boot state; regular cleaning built-in the fan vents, one to two years with the books, the heat vent flocculent dust can easily be blocked.

Je moet je pas zorgen maken als je pc boven de 100 graden Celsius is.

@Daffbro Welkom op Helpmij.

Dit topic is al enkele maanden oud en zoals je net gelezen hebt in onze voorwaarden, waar je mee accoord gegaan bent, mogen oude topics met rust gelaten worden.

Topic wordt nu voorzien van een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan