PC wordt warm...

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickvtje

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Hoi,

Ik heb een laptop maar hij wordt een beetje snel warm... Hier heb je even een foto (Dit is met Minecraft aan):

Naamloos.png

Is dat erg warm want de pc vliegt soms ook uit...
Kan ik hier ook iets aan doen?

Hoor het graag!:thumb:

Heb je je laptop (ventilatieopneingen al eens schoon geblazen/gezogen ?
Draaien je cool fans wel ?

Groeten Marcel

Minecraft is een heel zwaar spel. Lijkt misschien niet zo.
Maar er kan altijd nog stof bij je CPU zitten. Als je een compressor hebt kun je het er zo uitblazen. Wel de fan vasthouden anders draai je hem door.

Heb je je laptop (ventilatie openingen) al eens schoon geblazen/gezogen ?
Je cool fan van je GPU draait op 100% maar draait je laptop/CPU cool fan ook ?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik zou zo wel ff de kruimel dief er op zetten :)

maar moet ik daar voor mijn pc voor open halen? want ik heb er nog garantie op...
En mijn Fans draaien want dat hoor ik...

Hoi,

Heb je vraag even verplaatst van processor-koeling naar laptop of (aankoop hiervan)

Misschien lukt het door de stofzuiger op de ventilatie openingen te zetten.
Wanneer dit niet wrkt zou ik terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt.
Ik zou hem niet opschroeven als je nog garantie hebt.
(volgens mij is 86 graden wel vrij hoog voor een laptop die niet belast wordt)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik ben bang dat een kruimeldief niet genoeg is:confused:

Laatst bewerkt:
Als je een ventilator goed kunt horen, dan zit die meestal vol met stof. Hoe vuiler, des te meer lawaai. Die moet je inderdaad dus maar eens schoonmaken.

Verder is het van belang dat de ventilatie openingen NIET geblokkeerd zijn. Er moet immers koude lucht aan- en warme lucht afgevoerd kunnen worden.

Tenslotte zijn er extra koelingsmogelijkheden voor laptops te koop. Dit is een plateau met een grote ventilator erin, waar je je laptop op zet. Meestal via USB gevoed. Kies hier alleen voor als je de eerdere punten bent nagelopen.

Misschien lukt het door de stofzuiger op de ventilatie openingen te zetten.
Wanneer dit niet wrkt zou ik terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt.
Ik zou hem niet opschroeven als je nog garantie hebt.
(volgens mij is 86 graden wel vrij hoog voor een laptop die niet belast wordt)

Groeten Marcel

Dit is met Game..

68C is zonder game

Hoi,

Ik zou de lucht openingen met een luchtcompressor schoon blazen denk gezien de temp dat een stofzuiger niet voldoende zal zijn. En het notebook op een harde ondergrond gebruiken en eventueel onder een latje plaatsen dat er meer lucht door kan.
Zelf doe ik deze handeling elke twee maande zo beetje .

Hoi,

Ik zou de lucht openingen met een luchtcompressor schoon blazen denk gezien de temp dat een stofzuiger niet voldoende zal zijn. En het notebook op een harde ondergrond gebruiken en eventueel onder een latje plaatsen dat er meer lucht door kan.
Zelf doe ik deze handeling elke twee maande zo beetje .

Ik heb geen Compressor... ik kijk wel even met de stofzucher hoe ver ik kom...
Moet ik de pc uit hebben?

als je lucht bus koopt,hou hem NIET schuin of op zijn kop ,dan komt er vocht mee uit

je je PC uit zetten

ik heb denk ik dezelfde laptop als jou.
die van mij heeft ongeveer dezelfde temperaturen.
is al zo sinds dat ik de laptop gekocht heb bij mediamarkt 1,5 jaar geleden.
volgens mij kan de laptop zelf gewoon niet genoeg koelen.

als je lucht bus koopt,hou hem NIET schuin of op zijn kop ,dan komt er vocht mee uit

je je PC uit zetten
Dat is gewoon lucht dat onder hoge druk vloeibaar is geworden. Vergelijk het maar met het gas in een wegwerpaansteker. Het is dus geen water en kan derhalve weinig kwaad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan