PC (xp) geen verbinding met router, andere pc's wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liquid

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2003
Hallo,

Ok ik heb een probleem.
Er zijn hier 3 computers, alle 3 de computers zijn op een router aangesloten. 2 computers hebben 98 , 1 computer heeft XP.

Wat het probleem is, de computer met xp heeft opeen geen netwerk verbinding meer, geen internet .. niets... er staat wel bij de LAN-Verbinding "herstellen" bij , maar zodra je dat doet zegt hij dat hij het IP adres niet kan vernieuwen en het dus gefaald is.
Nu heb ik het ook al handmatig geprobeerd met ipconfig /release
en
ipconfig /renew

maar dit wil ook niet baten.

Ik heb een ipconfig bij 1 van de 98 computers gedaan en daarvan het ip, subnetmask, gateway overgenomen. Het ip 1 cijfertje hoger gegeven.
Als je nu herstellen doet zegt hij dat het geslaagd is maar de herstel optie blijft vervolgens gewoon staan.

Pingen naar de router (192.168.1.1) lukt niet. Netwerkkaart zit gewoon goed, pingen daarnaar lukt wel.
Ik heb al een format gedaan van de hele pc maar dit probleem blijft.

Iemand die dit herkent of mij kan helpen?
Heel vreemd probleem,

Alvast bedankt...

Andere netwerkkabel geprobeerd?

Ik heb de titel van je vraag veranderd. Je nicknaam gebruiken zegt niets over je probleem, daardoor zullen sommigen de vraag overslaan omdat het hun niets zegt.

Al eens een ping van 98 naar XP en visa versa gedaan?

Gr. T

Geplaatst door Tiborv
Andere netwerkkabel geprobeerd?

Ik heb de titel van je vraag veranderd. Je nicknaam gebruiken zegt niets over je probleem, daardoor zullen sommigen de vraag overslaan omdat het hun niets zegt.

Ja sorry, foutje over die titel.

En kabel... goede tip, dat zou eventueel kunnen zijn, probeer ik vanavond even als ik daar ben.

en T, ja dat heb ik geprobeerd.. lukt niet.

Iemand nog meer tips voor als het niet de kabel is?

Nee T, gewoon utp kabel

en ik zal eens proberen in andere poort ook , maar lijkt me toch sterk dat die er opeens mee ophoudt... nahja, t zou kunnen.... TE vreemd dit :S

Het is best mogelijk dat je een andere poort moet gebruiken.

Op sommige hub/switches zit ook een Uplink poort. Als je die als gewone poort wilt gebruiken moet je daar weer een cross-over kabel voor gebruiken. Wil je 'meerdere' uplink poorten moet je voor een gewone poort weer een crossover gebruiken.
Maar als je een kabel wilt verlengen moet je dat altijd met een normale doen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan