PC (XP) sluit spontaan af en blokkeert dan

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lina
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lina

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2000
De laatste paar dagen heb ik dit nu een paar keer meegemaakt: ik zit gewoon een beetje op internet te surfen en wat te msn-en en plots 'sluit' mijn pc af, maar ook weer niet helemaal.

Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel. Mijn pc (en dat zal ongetwijfeld met anderen ook zo zijn) heeft 2 lampjes, een groene wat aangeeft dat hij aanstaat en een rode die de activiteit van de cpu weergeeft (volgens mij). Als mijn pc ineens zo 'afsluit', staat mijn pc toch niet helemaal uit, het groene lampje blijft branden, maar de pc doet niets meer. Zelfs ctrl-alt-del doet dan niets. Het enige wat dan nog 'werkt' is de aan/uit-knop lang ingedrukt houden totdat de pc volledig uitstaat (en dus ook het groene lampje).
Na een paar minuten kan ik vervolgens weer de pc opstarten en verder werken.

Soms gaat dan automatisch bij het opstarten de checkdisk werken (wat ik niet meer dan logisch vind), maar vind dan geen gekke dingen. Ik kan daarna gewoon weer verder.

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?
Antivirus wordt dagelijks nagekeken en zonodig geupdate, pc wordt dagelijks gescand. Windowsupdates zijn bij (de essentiële in ieder geval wel). Ik weet niet in wat voor oorzaak ik dit verder moet zoeken.

Iemand suggesties?

Lina

Al op spyware gecontroleerd? Zo niet, dan het eerste bericht in deze link GOED lezen en daar een hijackthis log plaatsen.

Een expert bekijkt je log en zal je vertellen wat je moet doen.:)

Checkdisk wordt opgestart ?

Dat betekent dat je schijf is ingedeeld middels de FAT ?

Als dat zo is; advies : NTFS indeling gebruiken.

Geplaatst door gast0225
Checkdisk wordt opgestart ?

Dat betekent dat je schijf is ingedeeld middels de FAT ?

Als dat zo is; advies : NTFS indeling gebruiken.

Ik heb 2 fysieke harde schijven in mijn pc zitten. De grootste schijf is wel degelijk NTFS (verdeeld in partities), de kleinste (een oude harde schijf) is FAT32 (verdeeld in 2 partities.
Maar dat zit er al in sinds het begin (nu bijna 2 jaar) en ik heb hier pas sinds een week of 2 last van.

Geplaatst door gast0225
ja, oke, maar op WELKE schijf gaat chddisk werken ?

geen idee, ik zie alleen als ik de pc weer aangezet heb dat er een blauw scherm verschijnt en er controle uitgevoerd wordt (5 stappen) en ben er vanuit gegaan dat dat checkdisk is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan