PC (XP) start soms op met vreemd venster ik beeld met OK knop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrik

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Soms start XP op met een venster met in de blauwe balk een vierkantje en een è.
links boven in het venster staan 3 vertikale streepjes ( ||| ) soms ook wel wat anders
maar steeds onleesbare tekens. Onderin is alleen een OK knop aanwezig.
Als ik daarop klik wordt er doorgestart.
Het is ontstaan nadat ik last had van virus en spyware. Dat is allemaal weg voor zover ik heb kunnen vaststellen.

Waar komt dat venster vandaan en waar dient het voor.
Hoe kom ik er weer vanaf.

suggesties?

het enige wat ik kan bedenken is dat dat virus toch nog niet volledig weg is, dus ehm, tjah, scanner installeren en scannen zou ik zeggen, overloop de volgende scanners eens zou ik zeggen, misschien levert het wat op:

-avg
-spybot s&d
-adaware
-regcleaner
-spysweeper

het enige wat ik kan bedenken is dat dat virus toch nog niet volledig weg is, dus ehm, tjah, scanner installeren en scannen zou ik zeggen, overloop de volgende scanners eens zou ik zeggen, misschien levert het wat op:

-avg
-spybot s&d
-adaware
-regcleaner
-spysweeper

Ik heb NOD32 draaien met E-mailscan en desondanks toch een virus gekregen.
Ook heb ik van lavasoft Adaware draaien en staat Ad-Watch aktief.
Ik scan regelmatig en toch vinden ze niks.

Al bij msconfig gekeken of er iets vreemds staat? Zo ja: uitvinken. Maar geen virusscanners en al die belangrijke zooi uitvinken natuurlijk ;)

Al bij msconfig gekeken of er iets vreemds staat? Zo ja: uitvinken. Maar geen virusscanners en al die belangrijke zooi uitvinken natuurlijk ;)

Ik weet niet wat er hoort te staan en wat niet.
Ben niet zo bekend met die materie.
Hoe kom ik daar achter wat goed en wat fout is/kan zijn?

Een andere manier: start op in veilige modus, kijk dan of je deze vreemde melding weer krijgt. Zo niet, probeer dan zo veel mogelijk uit te vinken in msconfig, vink alles één voor één aan met elke keer opnieuw opstarten er tussen door. Als je de melding krijgt dan moet je die laatste die je hebt aangevinkt uitgevinkt laten en de rest aangevinkt.

Ik weet niet wat er hoort te staan en wat niet.
Ben niet zo bekend met die materie.
Hoe kom ik daar achter wat goed en wat fout is/kan zijn?

post hier eens wat er staat, van de meeste dingen zal ik wel kunnen zeggen of het al dan niet uitgevinkt mag staan

dus, msconfig, tabblad opstarten, en dan liefst zowel de gegevens onder

"item voor opstarten" als "opdracht"
mocht je geen zin hebben alles over te tikken ==> screenshotjes maken & posten :p

post hier eens wat er staat, van de meeste dingen zal ik wel kunnen zeggen of het al dan niet uitgevinkt mag staan

dus, msconfig, tabblad opstarten, en dan liefst zowel de gegevens onder

"item voor opstarten" als "opdracht"
mocht je geen zin hebben alles over te tikken ==> screenshotjes maken & posten :p

Ben even poosje weggeweest.
nu dan mijn startup lijstje lijkt mij niets bijzonders.
Het tabblad met services is niet volledig op beeld te krijgen teveel regels.
Heeft iemand daar een tip voor?

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    24,8 KB · Weergaven: 17
wow, thats all??? slechts 3 regeltjes bij 'opstarten'? da s wel serieus sterk moet k zo zeggen,...

wat de andere tabbladen betreft, mja, meerdere screenshotjes pakken hé :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan