Pc zeer traag en niet reagerende programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

chila

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2003
Sinds een week of 2 is mijn pc ineens heel traag. Bij het wisselen van bijvoorbeeld chrome naar FF of Outlook of Skype, slaat het even helemaal vast en geeft dan aan: ...... (regeert niet).
FF crashed continue, Chrome is traag, start openen om een programma te selecteren kan ooit minuten duren om over verkenner nog maar niet te spreken.
Internet pagina's scrollen haperend. Het is echt om gek van te worden. Mijn ram staat continue boven de 90%
Ik heb al vanalles geprobeerd zoals overbodige bestanden verwijdererd en hier zeker 35Gb mee opgeschoond, Malwarebyte, CcCleaner, Combofix, Hitman pro etc en er is wel iets of wat verbetering maar het is nog steeds gek makend.
Mijn externe harde schijf is helaas defect anders zou ik mijn belangrijke bestanden wel over zetten en Win7 opnieuw geinstalleerd hebben maar dat kan ik nu dus niet dus ik hoop dat het zo te redden is.
Iemand die me hier alstublieft mee zou kunnen helpen?
Alvast bedankt!

Kijk eens of de harde schijf of SSD vol aan het raken is.

Bedankt voor de reactie maar nee deze is niet vol.
Ik heb 2 partities. C voor mijn windows en D voor all mijn bestanden etc zodat ik juist C zoveel mogelijk vrij houd.
Op C heb ik 341 gb waarvan 205 vrij en D 342 gb waarvan nog 75Gb vrij dus dat kan het ook niet zijn.

Kijk dan eens met CCleaner wat er allemaal opstart met Windows (Gereedschap-Opstarten) en schakel alles uit wat niet echt nodig is. Als er te veel uitgezet is kan dat later altijd weer met CCleaner aangezet worden.
En herstart windos en kijk of er wat verbetering is.

Heb ik ook al gedaan. Volgens CCleaner start er niks meer op behalve AVG en CCleaner monitoring...
Nog een klein overig vraagje tussendoor: Hoe kan ik mijn bureaublad iconen vast zetten. heb laatst vanalles verwijderd en weer netjes georganiseerd maar hij blijft ze bij elke herstart door elkaar gooien

Volgende poging:
download en run eens ADWCleaner en ZHPCleaner en laat die alles verwijderen wat ze aan malware vinden.

adwcleaner https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

ZHPcleaner http://www.nicolascoolman.fr/download/zhpcleaner-2/

Als die zaken vinden zou het heel goed kunnend at de iconen ook ineens op hun plek blijven staan.

Nog even dit: ik zie dat u AVG gebruikt.
AVG is berucht om het vertragen van de PC.
Lees maar hier https://www.quora.com/Is-the-free-a...-my-laptop-down-or-could-it-be-something-else
en hier: http://www.howtogeek.com/forum/topic/avg-slowing-your-computer
Het zijn met name de "extra's" van AVG die de vertraging veroorzaken.
Advies: verwijder AVG en installeer een ander gratis AV-product bijv. AVAST free.

Laatst bewerkt door een moderator:
De adwcleaner had ik inderdaad al laten draaien net nadat ik de braag hier had gesteld.
ZHPCleaner heb ik net gedaan. Nog niet opnieuw opgestart maar volgens mij is het wel wat beter nu.
Ik ken de verhalen over AVG inderdaad maar heb er zelf eigenlijk nooit last van gehad.
Een tijd terug raadde iemand me Avira aan maar toen werd het helemaal een drama!!
Toen reageerde echt helemaal niets meer. Ik zal zo eens herstarten om te zien of het nu beter is en of de icoontjes blijven staan.

Kap nou eens met het zwartmaken van AVG, die popups zijn wel hoogst irritant maar vertragen doet het niet, staat op vele computers die ik in onderhoud heb want van andere free av's wordt je nog gekker van de reclames.

http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html
TS, controleer de schijf eens en kijk eens in de logboeken of je er wat over kunt vinden.
Zoeken, eventvwr.msc als admin openen en bij windows logboeken, systeem en toepassingen kijken.

Een herinstall zal weinig uitmaken als het aan de hardware ligt.

Dat zeg ik, ik heb nooit problemen met AVG.
Met Avira werd het wel zwaar trager.
Na herstart zijn de icoontje in ieder geval blijven staan (HOERA!)
En alles reageert weer redelijk normaal zo te zien
Ram blijft redelijk hoog met meerdere vensters of toepassingen over maar blijft niet meer hangen of haperen.
Mijn pc is ook en oudje dus hoog verbruik verbaast me niet zo.
En inderdaad is er met mijn hardware ook wat mis. De fan van voeding is niet goed en hier heb ik al iemand
bij gehad maar dit is een packard bell en die voedingen zijn niet meer te koop en volgens hem
zit de mijne zo gemonteerd dat er geen andere in kan. Of wel kan maar dan moet de hele binnenkant aangepast worden en is een nieuwe pc uiteindelijk
goedkoper. Helaas heb ik daar op het moment de middelen niet voor anders was dat het eerste geweest wat ik had gedaan haha.
Maar goed.. het lijkt nu aardig te werken dus denk dat ik het er zo nog maar even mee moet doen.
Bedankt voor jullie hulp!

zoeken naar uitvoeren resmon
Wat wil ik weten
kijken naar harde fouten op mem
rechts klikken op header en lees schrijfbewerkingen toevoegen(bij disk) .exe bestand plaatsen
verder kijk je eens naar netwerk tel het aantal lijnen +/- eens
wat kan je doen is ga naar configuratie scherm =>systeem =>geavanceerde eigenschappen=>advanced=>settings=>(beste prestatie) wil zeggen alle nutteloze grafische effecten af
vervolgens ga je eronder zoeken naar thumpnails ipv standaart img deze moet je aanvinken omdat alders alle afbeeldingen in verkenner een icoon wordt. Al de rest is toch maar prutserij.

De ene dag gaat het goed en de andere dag is her weer *****. ik weet echt niet wat het veroorzaakt.
Ik ben wel naar resmon gegaan maar de rest wat je zegt is een beetje onleesbaar.
Nu werkt hij toevallig even redelijk en staat daar bij overzicht:18% processor gebruik- 55% van max frequentie
geheugen wisselend van 0 fouten per sec tot 130 fouten per sec. Programma's die de fouten hebben zijn oa AVG/ chrome/ FF.
Chrome en FF zijn ook net echt de programma's waar ik last mee heb elke keer. Het schakelen van de ene browser naar de ander of een ander programma zoals outlook\
of skype etc gaan nu redelijk goed. Niet vaak meer de melding dat het niet reageert maar FF blijft crashen en chrome is heel traag.
Ik gebruik vaak memory cleaner dus die caches worden vaak geleegd. En zoals gezegd ging het van de week heel goed maar is het nu ineens weer soms heel traag. Kan er
geen pijl op trekken!

Post onderstaande logs zodat we e.e.a. kunnen analyseren.:

Log 1:
Download
51e15692b05a4-MiniToolbox.PNG
MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points

Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
  1. Upload het bestand hier: Daniel's Upload
  2. Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
  3. Klik op Toevoegen.
  4. Post de link in je reactie.
.

Log 2:
  • Download Autoruns for Windows
  • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "Autoruns.zip" uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op autoruns.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren
  • Ga naar *File>Save, sla het op als AutoRuns.txt op je bureaublad.
  • Selecteer tekst van het uitrolmenu als bestandstype:
  • p4436801.gif

• Upload het bestand hier: Daniel's Upload
  • Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
  • Klik op Toevoegen.
  • Post de link in je reactie.

De geel gemarkeerde lijnen (file not found) zijn achtergebleven entries van waarschijnlijk reeds verwijderde software.
De rood gemarkeerde lijnen houden een bepaald risico in (mal/spyware enz), of illegale software.
De blauw gemarkeerde lijnen geven de betreffende hoofdsleutels en subsleutels weer van het register waar de entries te vinden zijn.

Laatst bewerkt:
Alles wat niets met een driver of anti virus heeft te maken verwijderen in opstarten via die Autoruns of msconfig of Ccleaner bij gereedschap en opstarten.
En bij Task Scheduler ook alles verwijderen wat niet nodig is.

Niet verwonderlijk dat de boel traag is met zoveel meuk, vooral die zooi van Iolo verwijderen.

Voer onderstaande stappen uit om je computer op te schonen.

Stap 1:
Deïnstalleer via Configuratiescherm → Programma's en Onderdelen:
  • Advanced SystemCare 9
  • IObit Malware Fighter 3
  • IObit Uninstaller
  • Java 8 Update 31
  • Java 8 Update 40
  • Mozilla Firefox 44.0.2 (x86 nl)
en kies Verwijderen

Stap 2:
Download Firefox naar het bureaublad en installeer deze opnieuw.

Stap 3:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\Wds\rdpwd\StartupPrograms]
"rdpclip"=-
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\*\ShellEx\ContextMenuHandlers]
"Advanced SystemCare"=-
"IObit Malware Fighter"=-
"IObitUnstaler"=-
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\Drive\ShellEx\ContextMenuHandlers]
"Advanced SystemCare"=-
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\Directory\ShellEx\ContextMenuHandlers]
"Advanced SystemCare"=-
"IObitUnstaler"=-
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\Folder\ShellEx\ContextMenuHandlers]
"IObitUnstaler"=-
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Monitors]
"BVTConsumer"=-

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fix.reg.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → fix.regSamenvoegen

Stap 4:
Open taakplanner d.m.v. [windowstoets & r] => typ: taskschd.msc
Zoek
  • ArcSoft Connect Daemon
  • ASC9_PerformanceMonitor
  • ASC9_SkipUac_Natasja
  • Driver Booster Scheduler
  • Driver Booster SkipUAC (Natasja)
  • Uninstaller_SkipUac_Natasja
  • {BC97D001-7F1B-4C5D-81D4-CEDE58BF2135}
  • {BFAB864B-9130-4F8D-894C-6308E96AADD7}
  • {E9ED78A9-5F4C-4804-AF2B-0A5ABA885010}
en schakel deze uit of verwijder deze.
Deze programma zijn nl. verwijderd

Stap 5:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL /Q %UserProfile%\desktop\log.txt
ECHO Verwijderen van Services>> %UserProfile%\desktop\log.txt
FOR %%S in (
"AdvancedSystemCareService9"
"IMFservice"
"EsgScanner"
) DO (
>>%UserProfile%\desktop\log.txt (
ECHO %%S
SC STOP %%S
SC DELETE %%S))
START notepad %UserProfile%\desktop\log.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:delservices.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik → delservices.batAls administrator uitvoeren

Stap 6:
1. Download de
575dc45a29556-sysnativelogo.png
Sysnative BSOD Dump + System File Collection App & plaats deze op het bureaublad.

2. Voer het programma uit: dubbelklik op SysnativeBSODCollectionApp.exe.
Er zal een map in de map Documents aangemaakt worden + een gezipte map:
  • SysnativeFileCollectionApp +
  • SysnativeFileCollectionApp.zip

De Sysnative BSOD Dump + System File Collection App wordt niet geïnstalleerd en het zorgt niet voor wijzigingen in het register. Het zorgt alleen voor de aanmaak van de SysnativeFileCollectionApp map + een gezipte map allebei in de Documents folder. Deze kun je elk moment verwijderen, maar wacht hiermee tot je probleem opgelost is..

• Upload SysnativeFileCollectionApp.zip hier: Daniel's Upload
  • Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
  • Klik op Toevoegen.
  • Post de link in je reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan