pc zegt 'you have a problem'

Status
Niet open voor verdere reacties.

sofiedb

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2006
Hallo...

Vanmorgen BSOD met volgende foutmelding 0x0000009C (0x00000000,0x00000000,0xB2000000,0x1020080F).
Volgende info gevonden: http://support.microsoft.com/kb/329284/nl

reset gedaan, PC terug opgestart (startte normaal op). Ik zou er later op de dag aan verder werken, maar voor ik de kans kreeg was hij weer uitgevallen: no video input, draaide nog wel.
reset gedaan, pc opengevezen om RAM een goed te bevestigen e.d.

Terug proberen opstarten en toen zei de pc iets wat ik niet verstond... het was een vrouwenstem die telkens hetzelfde herhaalde. Uiteindelijk verstond ik een deel van de boodschap: "..... we have a problem"

Ergens vind ik het wel grappig, ik heb dit nog nooit meegemaakt... maar aan de andere kant is mijn probleem daarmee nog niet opgelost...

Info over de pc
Intel Pentium 4 2.40 GHz
mobo: AOpen AX45-533U2
BIOS: Phoenix AwardBios v6.00 PG

iemand tips?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Asus mobo zeker ?

Niet van schrikken, hoor, is gewoon 'n esproken foutmelding die je in het Bios in- en uit kunt schakelen.

Maar je hebt zonder meer 'n hardware-probleem, dus zou ik eerst even n'n geheugen testen met memtest : http://www.memtest86.com/download.html

Bovenste .ISO downloaden, als .ISO op 'n CD branden, daarvan opstarten.

Programma tenminste 'n aantal uren laten draaien.

Levert dat geen fouten op helpen we je verder.

Greetz.

Harry.

Nee is niet die S.M.A.R.T, maar een alternatief voor Bios error meldingen, die normaal via error Beeps gaan.

ok, ik probeer dit!

ok, memtest heeft gelopen... na ongeveer 4u47 (16 passes, no errors) wel volgde melding:

unexpected interrupt - halting
type: Mch_Chk
PC: 00003d39
CS: 00000010
Eflag: 00000087
Code: 00000000

Ik ben de memorytest nu opnieuw aan het laten lopen (tot morgenvroeg) en zien wat het resultaat is.

memory test heeft vannacht gelopen...
32 passes, 0 errors maar opnieuw unexpected interrupt - halting (deze keer na 9u33m).
Deze keer staan er veel onleesbare tekens in de details van die unexpected interrupt (smileys, vreemde lettertekens,...).

Hoi !

Dus duidelijk is niet je geheugen 'n probleem maar andere hardware.

Omdat je foutmelding niet leesbaar is blijft het 'n gok, maar ik ben bang dat je mobo het aan het begeven is.

Heb je het al geinspecteerd en daarbij extra gelet op z.g. "bolle condensatoren " ?

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan