PC zelf bouwen of dit aanbod aannemen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Hoi, Ik denk dat mijn oude Dell Optiplex 755 aan het einde van zijn uitbreidingsmogelijkheden zit en ik heb gedacht aan een betere grafische kaart, maar dan blijft het een oud systeem. Ik kan gebruik maken van het volgende aanbod:


"ik kan bijvoorbeeld dit samenstellen:
simpele midi pc behuizing met 450w voeding
dvd brander
ASRock moederbordje
AMD FX4300 quadcore 4x3,8Ghz
4GB ddr3 RAM
500GB Harde schijf
Nvidia GTX750ti/2GB videokaart
€300.-
Dit is een hele verbetering ten opzichte van nu en hiermee kunt u ook nog een hele tijd vooruit met uw gebruik."


Of ik kan ervoor kiezen om zelf een pc samen te gaan stellen (heb dat nog nooit gedaan)

zie: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531704


Deze site zal jullie wel bekend zijn.

Is het aanbod van E 300,- t.o.v. de (gebruikte) onderdelen acceptabel of zou het beter zijn om zelf iets samen te stellen?

Dank.....
 
Vertel eerst maar eens wat je precies met de pc wil gaan doen, wat zijn je wensen en eisen.

Een systeempje van 300 euro kun je niet veel kanten mee op...
 
De gewone zaken als: internet, e-mail, tekstverwerking, af en toe een presentatie in Powerpoint maken, licht databasewerk en War Thunder spelen.

Op dit moment trekt de 5450 grafische kaart het spel maar net en dat op de laagste resolutie. Niet echt fijn spelen. Een "gemiddelde' pc die een betere grafische kaart aankan zou m.i. voldoen. Hoeft geen peperdure game pc te zijn die de allernieuwste 3d spellen aankan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het puur om de grafische kaart gaat kun je ook zelf een GTX 750Ti kopen en die 5450 vervangen want die 750Ti presteert op alle fronten 20x beter ( bron )
Een GTX 750Ti kost je nieuw tussen de € 110 - 145.
Het opgesomde systeem met die AMD FX en 4 Gb ram is voor de prijs niet verkeerd maar biedt weinig opties voor de toekomst, is niet bijster vlot en voor "gebruikte" onderdelen te duur.
Uiteraard is dat mijn mening, je zou voor een GTX 750Ti ook nog eens hier kunnen kijken...
 
Ik heb gezocht naar gebruikers van de combinatie Optiplex 755 SFF en een GTX 750TI en het probleem is dat ik allerlei tegenstrijdige reacties krijg m.b.t. de voeding. De PSU levert zo'n 300 W. en de een meent dat de pc de kaart niet trekt en de ander weer wel.

Dus op dit moment ben ik het spoor een beetje bijster of die 750TI daadwerkelijk (fysiek) past en of de voeding het aankan. Bij de Dell 755SFF kun je slechts kaarten met een slot en low profile gebruiken. Daargelaten het stroomverbruik.


grtzzzzz............
 
De 750Ti is een kaart met een TDP van zo'n 60 watt en behoeft geen extra voeding net als de 5450.
Afhankelijk van de aanwezige processor en andere componenten zou die voeding moeten volstaan...echter heb ik geen idee of er een LP-versie verkrijgbaar is van de 750Ti.
 
Dat is inderdaad het probleem (of een van de). Misschien moet ik inderdaad de oude Dell afschrijven en naar iets anders op zoek gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Die keus moet je zelf maken maar zoals eerder gemeld wordt je met de gekozen processor ook niet veel wijzer naar toekomst toe.
 
@ allen, dank voor de genomen moeite, ik denk er toch over om naar een nieuw systeem over te stappen.

grtzzzzzzzzzzzzzz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan