PC Zelf samengesteld, keuring:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Hallo,

Ik wil deze computer gaan kopen als server computer (vandaag veel geheugen).
Nou werd mij een ASRock 770iCafe ATX AM3+/AM3 moederbord geadviseerd, maar ik kan geen winkel vinden in Nederland waar ik die kan vinden. Zoek ik niet goed of kan ik beter een andere halen?

Ook weet ik niet zeker welke CPU koeler ik moet halen.
De PC gaat 24/7 draaien, vandaar dat ik een goede koeler nodig heb.

Dit is hem:)
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...582385]=1&product[434780]=2&product[603642]=1

Als jullie meer info nodig hebben hoor ik het graag.

als je een server 24/7 gaat laten draaien kun je het beste voor intel gaan die verbruiken de helft minder stroom voor de zelfde prestaties

De FX8000 series vebruiken in full load zo rond de 200watts en in idle ongeveer 70 watts
dit terwijl de nieuwere intel Haswell cpus in load op de 120watts zitten en in idle zo rond de 40watts
dit zal over een lange termijn erg wat duten schelen

verder is het beste om een goede Gold gecertificeerde voeding te nemen die zijn efficiënter in het omzetten van alternating current naar direct current en gaan langer mee
en dat heb je wel nodig bij een server die 24/7 draait

verder is het ook verstandig om te vermelden wat je zowel gaat doen met de server

Laatst bewerkt:
De server gaat verschillende programma's draaien, waardoor de CPU ongeveer rond de 80% blijft, waarschijnlijk ga ik hem ook overclocken.
Heb je misschien een azerty link naar zo'n goede voeding?
En intel processors met dezelfde specs zijn veel duurder:S

ja okey hier heb je een lijst met gold gecertificeerde voedingen klikerdeklik

verder heb je die met Intel haswel cpu's de stroom kosten binnen 5 jaar terug verdiend en ga je als je de server langer dan dat gebruikt zelfs energie besparen en goedkoper uit komen

Bron:
http://www.bit-tech.net/hardware/2012/11/06/amd-fx-8350-review/7
Letop met OC trekt de FX8000 zelfs bijna 300watts van de muur in full load

Prijs per kWh: € 0.1653 in nederland ongveer

FX8000 stroom kosten

Eenheid: 200 Watt
Kosten:
Per dag: € 0,79
Per week: € 5,55
Per maand: € 23,80
Per jaar: € 289,61

Intel Haswell i7 4770K

Eenheid: 120 Watt
Kosten:
Per dag: € 0,48
Per week: € 3,33
Per maand: € 14,28
Per jaar: € 173,76

dit is dus 24/7 load natuurlijk, dat zal zeer weinig voor komen echter is ook in idle 50% verschil in stroom consumptie in voordeel van Haswell dus over een totaal jaar scheelt dat toch 100 eurotjes...

een pc gaat met gemak 5 jaar mee
daar heb je die Intel processor dus dik mee terug verdient!

verder zal dat moederbord geen hoge OC kunnen ondersteunen het is een low budget moederbord

Laatst bewerkt:
Bedankt voor deze info!

En ik houd het toch bij een AMD processor, ik weet namelijk niet of de PC 5 jaar blijft staan, en aangezien we net zonnepanelen hebben genomen wordt is de stroom een stuk goedkoper geworden:)

Welke voeding zou je me zelf aanraden?
En welk moederbord?

gezien je toch wilt OC'en heb je wel een goede 500watter nodig

hij is wat duurder maar denk dat dit wel zal voldoen wat betreft voeding fsp-aurum-500
en een goed moederbord zou bijvoorbeeld de Asrock Extreme 3 kunnen zijn klikerdeklik

die cpu koeler is prima.

om stof ophoping te voorkomen kun je het beste die cpu koeler in pull opstelling plaatsen en geen push of push pull opstelling

Laatst bewerkt:
Gaat hij trouwens wel werken met alleen een VGA kabel?
En kan ik de ASRock 970 Extreme3 nog wel overklokken met een FX-8350 erin?

ja het moederbord kan het aan en de VGA kabel gaat in je Videokaart dus dat is geen probleem

Waarom zet je er een HD5450 in? Dat is stroomverspilling? Neem dan een moederbord met onboard graphics?

Daar heb je misschien gelijk in, ik ga het even uitzoeken.
Iniedergeval bedankt voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan