Pc ziet 256 ipv 512

Status
Niet open voor verdere reacties.

DtcMess

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2005
Berichten
24
Hallo,
De pc ziet 256mb terwijl dit naar mijn weten 512mb moet zijn.

Het moederbord: ECS 755-A2 L/S/AGP 754

(http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Produc...LanID=0&DetailID=381&DetailName=Specification)

Het geheugen: 512 MB DDR/400 PC3200 Kingston..


(voor het geval: het ligt niet aan de videokaart..(weet ik bijna zeker :) )

Weten jullie wat dit kan zijn? Ligt het aan de pc? Aan het moederbord(deze moet dat toch aankunnen)? Of kan het een verkeerd reepje zijn(staat wel 512op)?

Alvast bedankt!

Mvg,
 
Wat staat er in het opstart scherm tijdens het opstarten, daar kun je zien of die het geheugen bij telt anders zou ik hem er even uithalen en opnieuw monteren kan zijn dat die niet goed zit.
 
Staat 256..

Geheugen is er net even uit geweest, zelfs in een ander slot gestopt.. Maar helaas zonder resultaat..

Wie wil er nog een poging wagen? :D :thumb:
 
zit er nog garantie op???(kijk naar plakkertje)
want dan kan je nog naar de leverancier gaan:cool:
 
Jup.. Zaterdag gekocht :mad:

Maarja klopt het dus gewoon niet? Staat dus 512 op maar is 256?

Hmm
 
ja zou kunnen, ik zou iniedergeval naar de winkel gaan en vragen om een andere :D
 
Ok, het volgende:

Ik heb het reepje in een andere pc geplaatst en wat denk je, hij geeft 512 mb extra aan.. Dus aan het geheugen reepje ligt het niet.

Kan het dan aan het moederbord liggen?? Maar die moet 512 toch aankunnen.. Iets anders?

Alvast bedankt
 
als je zeker weet dat hij in je moederbord kan en dat hij hetzelfde als de andere is dan weet ik het ok nie dan is het het moederbord, haal anders de 256 eruit en zet die 512 erin
 
Het ligt aan je bios het blijkt dat deze bij een AMD Sempron de verkeerde geheugen waarde aan geeft, dus je zult de nieuwste bios moeten downloaden en flashen.
Kijk hier maar eens even dan wordt alles duidelijk.
LEES EERST DE FLASH INSTRUCTIES GOED VOOR JE DIT GAAT DOEN.!!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, dit klopte inderdaad..

Ik had bij mijzelf al gedacht dat dit het moest zijn, dit toen dus gedaan en het werkte idd..
 
Mooi dat die het bij telt nu weer wat wijzer.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan