PC ziet draadloze router niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joep12

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Na een blikseminslag heb ik een nieuwe wirelesss broadband Router van het merk en type Linksys WRT54G2 gekocht. Mijn provider is Online (het oude Orange). De internetlijn komt via een zg. Livebox van Online binnen. Via de Ethernetkabel aangesloten op die Livebox kan ik via de router en een Ethernetkabel naar mijn PC het internet op maar draadloos lukt me dat niet. De PC ziet het draadloze netwerk niet.
Wie kan me helpen?\

BVBD.

Joep

Laatst bewerkt:
Dank Bertus,

Ik heb het geprobeerd, maar bij stap 2 krijg ik niet het beoogde loginboxje maar een Liveboxscherm van Orange dat aangeeft dat internet (en telefonie) geachtiveerd zijn.

groet,
Joep

Hoi Joep,

Kijk eens bij je IP configuratie naar de default gateway.

IP-configuratie

Druk Start
Klik op "run" (uitvoeren)
type "CMD" (er opent zich een nieuw venster)
type daar "ipconfig/all"

Normaal moet je op dat IP adres je router kunnen bereiken. Doe dit wel op een PC die met een kabel op de router is aangesloten en niet wireless.

Hoop dat dit helpt

Dag Webster18,

ik heb het geprobeerd maar dan krijg ik een hoop gegevens te zien: zie bijlage.
Ik weet niet hoe ik daar verder moet.

BVBD!

Joep

Bijlagen

Het vervelende van Livebox is dat deze hetzelfde ip adres heeft als de linksys.
Je moet het ip adres van de linksys veranderen.
Sluit de linksys aan op een pc zonder de internetaansluiting.

Laatst bewerkt:
Hoi Palomino,

Ik snap dit niet helemaal. Heb het gebrobeerd op een andere pc maar dan kan hij het opgegeven adres niet vinden. Zit met de handen in mijn haar.

Groet,

Joep

Hoi Joep,

Als je in de adresbalk van Internet explorer (of firefox) 192.168.1.1 intypt en je krijgt een scherm van je Livebox te zien, dan ben ik het eens met Palomino dat er zich een IP conflict voordoet tussen de modem (orange) en de router (linksys).

Unplug alle kabels van de linksys router behalve de kabel tussen de Linksys en de PC.
Typ nu opnieuw 192.168.1.1 in je browser en dan zou het inlogscherm van linksys moeten te voorschijn komen.

Onder de setup tab kan je dan een nieuw IP adres kiezen.
Je kan daarvoor bijvoorbeeld 192.168.0.1 instellen. Wanneer je de router opnieuw aansluit op de Livebox zou je PC de router perfect moeten kunnen oppikken.

Allereerst hartelijk dank voor alle hulp, maar het lukt maar niet.

Als ik alle kabels unplug, behalve die tussen router en PC en ik klik dat IPadres in dan komt toch weer dat Liveboxscherm tevoorschijn. Het beoogde scherm van de Linksys krijg ik niet te zien. Hebben jullie nog een idee?

Groet,

Joep

Misschien krijg je een cookie te zien. Ga eens onder IE settings (ik neem aan dat je dat gebruikt) en onder de general tab (algemeen) kan je je browser history en cookies verwijderen.

Type dan opnieuw 192.168.1.1 in de IE adresbalk.
Krijg je nu nog steeds de Livebox??

Ik heb het modem aangesloten op 220V en met de ethernetkabel op de pc. De Linksys is dan niet aangesloten op de Livebox. Als ik dan 192.168.1.1 bij de browser intyp krijg ik steeds de mededeling dat de webpagina niet gevonden kan worden.
Kunnen jullie me helpen?

groet.

Joep

Hoi Joep,

Het adres moet 192.168.0.1 zijn en niet 192.168.1.1
(typfoutje van mezelf)

Kan je er nu in?

Fantastisch Webster18!

Ik heb het IPadres kunnen veranderen. Zit effe in tijdnood, morgen ga ik proberen het netwerk te vinden.

Complimenten voor jouw aandacht! Op verzoek van mijn zoon (die dit met interesse volgt):thumb::thumb::thumb:
Heel hartelijk dank.

Groet,

Joep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan