pc ziet elkaar niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

barthol

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Berichten
207
ik heb mijn 2 pc's aan elkaar verbonden met een netwerkkaart , internet delen werkt perfect , maar ik wil ook van de ene pc in de andere kijken en dat lukt niet ,ik heb nochtans mijn schijven gedeeld en toch zien ze elkaar niet.
 
Staat werkgroep het zelfde ingevult
Hebben ze allebei een andere naam
Is subnetmask het zelfde
 
De werkgroepen hoeven niet beslist hetzelfde te zijn.

Kun je de computers pingen?

(Start -> Uitvoeren -> ping [het ip-adres van de ene computer] en daarna ping [het ip-adres van de andere computer])
 
de wergroep is hetzelfde en ze staan beide onder een andere naam, waneer ik ze ping krijg ik de melding : onbekende host.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor ipadressen hebben beide pc's?

Firewall draaien?
 
de ene:192.168.0.1 en de andere :192.168.0.2 met firewall maar het vreemde is dat mijn internet werkt op beide pc's als ik op netwerkomgeving klik zie ik maar een pc staan
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat ze beide 192.168.0.1 hebben?

Zet de firewall eens uit
 
Zet de firewall(s) eens uit en probeer dan nog eens te pingen
 
ja met beide firewalls uit te schakelen kan ik in de pc boven kijken ,maar omgekeerd nog niet,maar hoe zit dat dan moet ik dan altijd de firewall uitschakelen.
bij het pingen lukt het nog niet ofwel typ ik iets mis
dit is het zoals ik het doe ,ping ip_192.168.0.2
 
Je moet intypen: ping 192.168.0.1 of 2

Qua firewall moet je instellen dat je interne ipadressen vertrouwd worden
 
ah zo dus zonder dat streepje ,ik had dat uit een boekje ...zo kan je nog lang bezig zijn natuurlijk ,de ene pc lukt al ,maar de andere is al uitgeschakelt ik zal morgen verder doen ,maar we zijn op de goede weg
alvast bedankt voor de hulp M@rio.
 
waar kan ik dat instellen voor de interne ipadressen vertrouwd worden , ik heb norton internet security
 
Dat mag iemand gaan vertellen die norton erop heeft staan. Ik werk vanaf een router en heb zodoende geen firewall op mijn pc
 
ok is opgelost het was een instelling van de firewall die ik moest veranderen, alles werkt nu zoals het moet
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan