PC ziet externe LG brander als onbekend??

Status
Niet open voor verdere reacties.

helplits

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2008
Heb een nieuwe PC met Vista, mijn externe "LG GSA-E60L" DVD brander deed het goed op mijn laptop met xp maar mijn nieuwe PC ziet hem als onbekend apparaat? Op site van LG is geen driver te vinden.... hellup :(

Laatst bewerkt:
Dus er zat wel software bij maar jij kan het niet vinden?

net in de doos gekeken en er zit geen driver bij, was gewoon plug & play. nu dus niet helaas, vandaar dat ik naar een driver heb gezocht. Moet wel zeggen dat bij het aanzetten van de PC het apparaat wel in het lijstje staat, zodra vista start is deze weg.

probeer eens hem aan te sluiten nadat je je pc hebt opgestart.

anders kijk je of andere usb appraten wel werken op je pc.

al gedaan: eerst PC, dan brander aangesloten
: eerst brander, dan pc aan
: andere usb poort gekozen (externe HDD & ipod werkt hier wel op)
: driver gezocht op lge.nl
: brander weer getest op oude laptop, werkt wel.
: stekker van brander in stopcontact ipv verlengdoos....
ben ik iets vergeten?

uhmm.. misschien ondersteunt je externe brander je besturingssteem niet? (wat ik eigenlijk niet denk)

Al een windows update geprobeerd terwijl de LG is ingeplugd?? LG is dit type niet te vinden.
Als ik die pdf bekijk die je het laatste gaf is te zien dat hij voor XP is, ziet er naar uit dat LG hem eruit heeft gegooid inplaats van vista drivers te maken.

Edit: Zag hem net op een US site en daar werd aangeven vista ready maar ook weer geen drivers.
Mischien het upper lower verhaal maar dat lijkt me vreemd omdat hij extern is

Laatst bewerkt:
Opgelost :)
Medion gesproken en ze hebben handleiding gemaild om bios te wijzigen..:

Download de nieuwe BIOS:
http://download.medion.de/downloads/treiber/bios7502.exe en pak deze uit naar een willekeurige map op de pc.
Start WinFlash.exe vanuit deze map, en sla de huidige BIOSversie op (bijvoorbeeld onder oudebios.bin).
Vervolgens open je de nieuwe BIOS versie W7502MLN.10A en begin je de BIOS update.
Als de update klaar is (je krijgt daar melding van), herstart het systeem en test of alles werkt.

Toch bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan