Pc ziet maar 1 processor van de 4 :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giovanni1997

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Berichten
45
Hallo,

Ik heb nu al meer dan een half jaar een pc van gamepc.nl. Maar nu wil ik er een aantal dingen aan veranderen en kom ik dingen tegen die niet kloppen.

Ik heb dit als processor: Llano A6-3650 QuadCore 2,6GHz , dit is de informatie die erbij staat:
Snelle QuadCore processor geschikt voor alle games.

Ik was wel benieuwd hoe warm mijn pc was en een vriend raadde mij toen PC Wizard aan. Dat programma zag alleen maar de temperatuur van 1 core terwijl ik er 4 heb.

Screens:

PC wizard:
Processor.jpg
Apparaatbeheer:
Apparaatbeheer.png

Gebruikt mijn pc nu maar 1 core? Zoja, hoe kan hij die andere gebruiken?

Ik heb trouwens Win7 ultimate 64-bit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht ik start hem ook even op, maar hij doet het niet.
Druk eens op CTRL+SHIFT+Escape.

Klik bovenaan op prestaties.
Dan zie je rechts "Geschiedenis van het processorgebruik" hier zie je als het goed is gewoon 4 cores draaien.
 
Ik zie daar inderdaad 4 hokjes (4 cores), maar hoe kan et dan dat PC Wizard alleen de temperatuur van 1 core kan zien? Weet je anders een ander programma wat ik kan proberen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je wel daadwerkelijke sensoren in je PC?
Want zonder sensoren kloppen de programma's sowieso niet en klopt de informatie in de software ook niet.

Indien wel wel sensoren hebt kun je speedfan proberen.

P.s.
Ter verduidelijking, je hebt maar 1 processor, met 4 cores.
Als je CPU 40 graden is, dan is in principe elke core ook 40 graden want deze zitten in je CPU.
Dat je maar 1 meting krijgt klopt dus eigenlijk wel.
 
In dit geval thermometers, warmte meet je met warmtesensoren, oftewel thermometers.
Als je deze niet in je computer hebt zitten kun je de waardes van programma's die je sensoren uitlezen dus niet vertrouwen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe moet software anders de temperatuur meten?
Blijkbaar zit het er bij jou niet in, anders had je het vast wel geweten :p

Let op, vaak zit er ook standaard van alles ingebouwd.
Doe eens onderzoek naar wat je allemaal in je PC hebt ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je CPU 40 graden is, dan is in principe elke core ook 40 graden want deze zitten in je CPU.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb ook een quad-core processor, maar krijg per core een andere temperatuur en ook nog een algemene CPU temperatuur. De ene core werkt ook niet even snel als de ander, afhankelijk wat er gevraagd wordt. Daardoor heb je per Core een temperatuur verschil.

Zie de screenshot van Aida64;
attachment.php


Daarbij heeft mijn Intel processor ook not een HT functie, dus zie je bij taakbeheer 8 cores, waarvan er vier werkelijke cores zijn.

attachment.php
 

Bijlagen

  • Core temps.jpg
    Core temps.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 132
  • Takbeheer.jpg
    Takbeheer.jpg
    105,2 KB · Weergaven: 123
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde ook niet dat het exact 40 graden zou zijn, maar zoals je bij jou ook ziet zijn alle cores redelijk op dezelfde temperatuur.

Het kan dus zou zijn dat zijn PC alleen de CPU zelf kan meten waardoor hij er van uit mag gaan dat de cores ongeveer rond die temp liggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja nu zijn ze vrijwel gelijk, omdat ik enkel een beetje aan het internetten ben.;)
 
Ja nu zijn ze vrijwel gelijk, omdat ik enkel een beetje aan het internetten ben.;)

Oh naja bij mij zijn ze altijd vrijwel gelijk.
Heb nooit een verschil gezien van meer dan 6 graden tussen de hoogste/laagste,
maar als dat wel het geval kan zijn neem ik dat terug ;)
 
Dit probleem is dus ook opgelost, ik maakte dit topic uiteindelijk alleen maar omdat pc wizard me op de verkeerde gedachten bracht :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan