PC ziet mijn HDD niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royke007

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2010
Hallo allemaal

Afgelopen week is mijn HDD gecrashed. Alleen nog maar tikken van de naald. Nu heb ik nog een HDD liggen maar zodra ik die aansluit en windows wil installeren dan gaat dat niet. Zodra ik in het scherm kom in windows setup om mijn HDD te selecteren ziet hij mijn HDD niet. Het rare is dat ie in de BIOS wel zichtbaar is.

Nu geeft het setup programma van windows aan dat ik een stuurprogramma op de HDD moet zetten.

Je raad het al hoe doe ik dat en waar kan ik die vinden.

Het gaat om een Western Digital ( WD ) WD5000AADS 500 GB.

Of weet iemand een manier hoe ik mijn oude weer aan de praat kan krijgen want is echt van het ene op andere moment gebeurd. Al mijn data staat hierop.

Please help me

Al vast bedankt

Roy

ik vermoed dat je het hebt over sata drivers?
Je kan als je bios het ondersteund, de sata omzetten naar ide.
Setup van windows zal dan mogelijk je schijf wel zien.

Probeer je Windows XP te installeren dan..?
Voor zover ik weet kunnen alle nieuwere Windows-versies met SATA HDD's overweg...

Nee ik probeer op die schijf windows 10 te zetten.

Maar om een of andere vage rede ziet mijn windows installatie mijn HDD's niet. Ik heb meerdere schijven maar hij ziet ze allemaal niet.

Dat mijn oude schijf dood is ja das balen maar dat al mijn andere schijven niet gezien worden vind ik nog meer balen haha

Maar ik zal eens in de bios neuzen hoe ik mijn Sata als IDE kan instellen. Zoiets heb ik nog nooit gedaan dus ga maar een klooien.

Thnx voor de tips

Grtz

Goede morgen

Nou ik heb van alles geprobeerd maar niks werkt.
Ik heb in mijn bios gekeken en inderdaad gevonden hoe ik mijn sata naar ide moet zetten. Geen resultaat.

Ook stond er een optie S.M.A.R.T. status check bij die ik aan en uit kan zetten.

Als ik die aan zet geeft hij aan :
smart status bad, back up and replace.

Als ik die uit zet:
bootmgr ontbreekt.

Snap er niks van. Dit is een schijf die ik normaal als externe schijf had gebruikt en is nog geen half jaar oud.

Zou het niet kunnen zijn dat mijn moederbord kapot is gegaan ?

Grtz

smart status bad, back up and replace
Spreekt denk ik voor zichzelf, schijf is aan z'n eind en staat op instorten...geen goed idee om daar een nieuwe installatie op te doen..
bootmgr ontbreekt.
Ook dat is logisch: als de pc probeert van die schijf te booten en er heeft nooit een besturingssysteem opgestaan, staat er dus ook geen boormanager op die schijf.

Hmm ok

Dus het meest verstandige is gewoon een nieuwe HDD te kopen en niet verder te klooien met deze schijven maar meteen weg te gooien

Thnx voor de tip dan zal ik dat maar doen.

Helaas pindakaas voor mijn oude data

Grtz

Je kunt uiteraard altijd een poging wagen om je oude data terug te halen zolang die schijf nog werkt maar je moet er geen Windows-installatie op willen zetten.
Ik zou inderdaad een nieuwe schijf kopen, Windows erop, recovery-programma erop en dan proberen de oude data te redden.
Veiligste manier is om, als dat lukt, een image van die rotte schijf te maken en het recovery-programma loslaten op die image zodat de schijf niet verder beschadigd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan