pc ziet mijn videocam. niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toine

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
wie weet hier de oplossing voor:
Ik heb sinds een paar dagen een dig. camcorder.(jvcc) Deze kan ik alleen aansluiten op mijn pc met een kabel. Géén fire..... Heb een PII. Als ik mijn camcorder aansluit dan ziet de pc wel de foto's die gemaakt zijn maar niet de film!
de gedeelde schijf geeft foto's weer maar verder geen film.
Bij apparaatbeheer heb ik al gekeken of ik iets van het merk JVC zie staan. niets.
Als software zaty bijgeleverd pixela. Pinnacle doet eveneens niets met de film. Ik heb op de site van jvc gekeken. Maar ik word (als leek) daar ook niets wijzer van.

Toine,

je zult toch een firewire aan moeten schaffen om met o.a. Pinnacle de beste resultaten te krijgen, want je kunt met de bijgeleverde kabel (denk USB) idd alleen maar de informatie lezen die op het geheugenkaartje staat. Je kunt het beeld wel eventueel met een S-Video uitgang naar de computer krijgen als je een TV-kaart of Video bewerkingskaart in je PC hebt zitten, maar dan dien je ook een geluidsverbinding te maken en dat is over het algemeen erg lastig. Heb zelf het probleem gehad met een Canon MVX2i waar inderdaad ook alleen maar een USB kabel bij zat.
Tevens zorgt een Firewire (EEE-1394) kabel ervoor dat het DV signaal rechtstreeks overgezet kan worden naar je PC zodat je geen kwaliteitsverlies krijgt en met andere kabels krijg je al gauw dat je het ingevoerde signaal alleen kunt opslaan als MPEG en dat is mindere kwaliteit als DV.

Dus voor het beste resultaat zul je toch een firewireverbinding en aansluiting op je PC moeten hebben voor het beste resultaat.
Pinnacle vraagt als het goed is ook steeds om een 1394 verbinding, dus zal het aanschaffen van een firewire het enigste zijn om dit probleem op te lossen.

Groetjes,

Remy

Hallo remy,

Het moet toch mogelijk zijn om de video op mijn pc te kopieeren?
Firewire (EEE-1394) kabel + iets op de pc! Wat kost dat wel niet?

toine

Ja ik ben ook al heel wat aan het klooien geweest, maar ik krijg tot nu toe als beste resultaat een MPEG2 bestand met audio, maar dit is maar een mager resultaat.

Dus als iemand nog een suggestie heeft, laat um maar komen zou ik zeggen......

Remy je hebt gelijk!

Het lukte me niet. ik heb een Firewire (EEE-1394) kaart laten plaatsen. Aansluitkabel erbij, totaal voor 34 euro en alles werkt perfect.

Als je een V-camera koopt is het net of je het compleet hebt en dat alles moet werken. Helaas is dat niet 't geval.

Remy, BEDANKT!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan