PC zit maar 1x 2gb, niet 2x.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bell88

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2014
Inmiddels verschillende dingen geprobeerd.. Alles eruit gehad.. Kom er zelfs echt niet meer uit, snap er echt helemaal niks meer van..
Ik had zelfs nog 2x 667MHZ 2GB liggen.. Heb ik alles verwijderd, en alleen de 2x 667MHZ 2gb, erin gedaan..
Geef die dit aan:

6qiplj.jpg

Let wel het zijn beide 2GB van kingston.. Zoiets raars heb ik nog nooit meegemaakt..
Verander ik ze van plek, dan blijf het het zelfde. 1tje geef die aan als 2GB, 1tje geef tie aan als 1GB terwel het 2GB is..
Maak niet uit, of ik een andere 2GB pak, en die erin prik.. Het probleem blijft..

Wie zou mij kunnen helpen?

Als dit een 32bit systeem is gaat er toch 1Gb af voor het bestuurings systeem?

grtz

Merk en type moederbord?
Lees m'n sig eens aandachtig.

Overigens zie in de bios het totale geheugen, pas in windows krijg je dat verhaal met een 32 bits.

Moet het niet in slot 1 en 2? Of in 1 en 3?
Beperkingen voor het te plaatsen geheugen staan altijd op een pagina in de handleiding. Behalve de maximale hoeveelheid zou dit ook wel eens enkel of dubbelzijdig kunnen zijn. Wanneer er een 1 Gb grafische kaart geplaatst is dan wordt dit geheugen dacht ik eerst aangesproken dus misschien dat de computer het systeemgeheugen daarom niet kan zien.

Het gaat hier om Windows 10 Pro 64bits systeem.
Maar daar mag de bios niks mee te maken hebben, uit me hoofd..

Moederbordnaam: Dell Precision WorkStation 380

Volgens de handleiding zou ik maximaal 8Gb aan moeten kunnen..
Alle geheugenstickys zijn non-ecc.. Volgens de handleiding zou beide moeten kunnen, ECC en NON-ECC

Ik heb er inderdaad een videokaart inzitten van 1GB PCI-E.. Lijk me niet dat tie als eerst word aangesproken toch?

Memory: Up to 8GB dual-channel2 DDR2 533MHz ECC registered memory; Four DIMM slots; 667MHz and non-ECC memory also available

Staat in de handleiding..

Ik hoor geen piepjes nee, anders zou ik ook niet in de bios kunnen komen.. Start tie gewoon weg niet op..

@LangePier:

Ik heb inderdaad alle soorten combinaties geprobeerd..

Bankje 1 en 2 zou een paar zijn. 3 en 4 ook. Maar 2 en 4 niet. Het geheugen moet worden geplaatst in paren.

"667MHz and non-ECC memory also available" vind ik wat cryptisch. Is dat dan 667MHz alleen als dit non-ECC is? Staat er een schema met meer informatie op die pagina?

Dat zeg ik Lange Pier. 1 en 2 zijn één bankje en de handleiding vraag om het vol maken van de bankjes zonder Dual Channel te noemen.

GFpIB28.jpg

Dit is de moederbord die erin zit..

Rode en Blauw pijltje: Die zijn allebei 667Mhz.
Andere 2 zijn: 533MHZ, die ik overigens niet gebruik..

Bedankt voor de duidelijke foto.
De paren die gevuld moeten worden hebben witte lipjes voor het ene paar en zwarte lipjes voor het andere paar. Als jou snellere geheugen in het tweede bankje moet en er zijn verder geen voorwaarden gesteld, dan moeten ze daarom in "licht blauwe pijl - rode pijl."

http://www.stuartconnections.com/en...stem-LGA-775-Mainboard-Motherboard-CJ774.html

Er zijn geen 533 of 667 sloten, tis sowieso geen MHz maar MT/s, de controller in de chipset regelt dat wat er wordt gedraaid.
https://en.wikipedia.org/wiki/DDR2_SDRAM

Ram wil het dichts bij de CPU zitten, een setje is dat eerst die met de witte borgclips vermoed want ik kan daar helemaal niets over vinden maar dat is alleen om het in dual channel te laten draaien en dat wil alleen als het echt een compatibel paar is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan