pc zit vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

omamier

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2008
Berichten
5
Hallo Allemaal
Ik kom voor het eerst hier ben een echte amateur op de pc maar misschien is er iemand die mij helpen kan.
Als ik mijn pc opstart dan krijg je eerst een scherm met windows xp daarna krijg je een scherm waarop staat klik op je gebruikersnaam om te beginnen dan doe ik dat en sinds een dag of twee is het zo dat als ik op me gebruikersnaam klik dan gaat hij wel beginnen dan zie ik de foto komen die op mijn bureaublad staat en dan loopt de boel vast heb al een keer of 4 opmieuw opgestart maar steeds hetzelfde probleem :(
Is er iemand die mij raad kan geven of moet ik naad de pcdokter:confused:
Dit berichtje heb ik op een andere pc geschreven en die van mij staat ernaast met een mooie fot van de poes erop maar doet niks
Helpppppp

Met vriendelijke groet Oma Mier
 
zet de computer eens uit.
even wachten
dan weer aan zetten
dan tijdens het opstarten regelmatig op F8 drukken.
dan komt er een zwart scherm met witte letters.
kies daar de functie laatst werkende configuratie...
start de computer dan wel normaal op.

werkt dit niet doe dan hetzelfde nog eens maar kies dan voor opstarten in veilige modus....
werkt dit wel ?
 
Ik heb als hij opstart steeds op f8 gedrukt maar er gebeurt niks
vanmiddag toen ik m voor de zoveelste keer opstarte en op de andere pc ff spelletje ging doen toen kwam ineens wel mijn bureaublad tevoorschijn en zelf msn toen wilde ik naar me hotmail gaan en hup alles weer vast:confused:
 
Lijkt me een warmteprobleem. Waarschijnlijk dat door de jaren heen er een hele hoop stof in de pc is gekomen. dan kan vooral je processor niet zo goed meer gekoelt worden, en loopt dan dus vast omdat het te warm wordt.
Dan kun je best je pc (laten) uitkuisen.
 
kan je wel naar windows taakbeheer ? (ctrl-alt-del)
dan processen -> explorer.exe afsluiten
en dan via taakbeheer -> bestand -> nieuwe taak (uitvoeren) - typ dan explorer.exe in..
werkt bij mij altijd
 
pc loopt vast

ik ga m morgen eens flink uitkuizen misschien dat dat helpt bedankt zover:love:
 
ik ga m morgen eens flink uitkuizen misschien dat dat helpt bedankt zover:love:
Aangezien je zelf zegt dat je een amateur bent, denk ik dat je zelf nog nooit eerder een pc hebt uitgekuist vanbinnen. Je moet toch wel met enkele dingen rekening houden:
- Zorg ervoor dat de stroom volledig van de pc is. Nadat je de stekker hebt uitgetrokken, houd dan de powerknop enkele seconden ingedrukt.
- Zorg ervoor dat je zelf ook ontladen bent ivm. statische elektriciteit; houd een radiatorbuis vast voor +- 10 seconden.
- moest je een stofzuiger gaan gebruiken, begin dan niet zomaar in het wilde weg ermee te zuigen. als de stofzuiger regegelbaar is, zet dez dan in de laagste stand. En hou ook de fans (koeling) tegen of blokkeer ze met iets, dat die niet gaan meedraaien door de stofzuiger.
 
dank je wel ik zal doen wat je gezegd hebt en voorzichtig zijn met uitkuizen :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan