Pc zomaar uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

WinME

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2001
Soms gebeurt het dat mijn PC zomaar uit gaat. Meestal gebeurt dit nadat ik een "zwaar"-programmatje draait.

Heb een AMD 2500+, 333MHZ FB
En 265 DDR geheugen.

Thanks in advance

Controleer of alle stekkers e.d. goed zijn aangesloten, en of je koeling goed is. Controleer in de bios op welke temp je PC moet afsluiten. Deze kan met een AMD te laag staan.

zet ook even automatisch rebooten bij een error uit:

rechtermuisknop deze computer op bureaublad > eigenschappen > geavanceerd > opstart en herstelinstellingen > instellingen > vinkje weghalen bij automatisch herstarten.

Nu zouden we een foutmelding moeten krijgen en daar kunnen we hopelijk wat meer mee. Kan idd goed een onvoldoende koeling zijn van je processor.

CPU ligt rond de 60 graden
en het systeem rond de 70

Is dat redelijk hoog? Zal een systeem cooler het probleem op kunnen lossen?

Als dat de gemiddelde temperatuur is, zal die ongetwijfeld hoger uitpakken als je een "zwaar" programma draait. De temp. lijkt me wat aan de hoge kant. Overigens kan je altijd via het logboek speuren naar foutmeldingen.

Groetjes,
Bennie

Configuratiescherm\systeembeheer\logboeken. Klik dan op systeem. Als je dubbelklikt op de fout (rechter scherm) krijg je details te zien over de eventuele foutmelding.

Groetjes,
Bennie

Dus cooling moet het probleem verhelpen? (ff een voor de zekerheid vraagje)

Dat lijkt me wel, ja, tenzij er iets anders aan de hand is. Ik houd het voorlopig op de koeling.

Groetjes,
Bennie

Thanks zal maandag of heel misschien morgen voor cooling proberen te zorgen jullie horen wel van me.

Eh ... niks in de logboeken?

Groetjes,
Bennie

Heb maar ff een ventilatortje erop gezet en ik kan photoshop weer draaien. Thx!

ff vraagje aan winme..

Ging je computer zomaar pats boem uit??

Of sloot die de computer uit zichzelf netjes af??

En kreeg je de computer meteen daarna weer aan??

Cootje

Geplaatst door WinME
CPU ligt rond de 60 graden
en het systeem rond de 70
Het lijkt me dat deze temperaturen omgekeerd moeten zijn.
Je systeem is meestal koeler dan je CPU.
Het lijkt me trouwens extreem hoog voor een systeem.:8-0::confused:
(60/70 graden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan