PC zonder budget!

Status
Niet open voor verdere reacties.

007baske007

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Hier ben ik weer, maar nu voor mijn broer
Hij is DJ, en heeft een nieuwe PC nodig, en ik bood aan om hem in elkaar te zetten.
Nu is het grappige:
Zijn budget is er niet, hij kan tot ongeveer 3000 euro uitgeven, maar dat is niet nodig denk ik!
Miss kan er iemand een leuekpc samenstellen van 3000 euro?

Bedankt!

Bas

Hier ben ik weer, maar nu voor mijn broer
Hij is DJ, en heeft een nieuwe PC nodig, en ik bood aan om hem in elkaar te zetten.
Nu is het grappige:
Zijn budget is er niet, hij kan tot ongeveer 3000 euro uitgeven, maar dat is niet nodig denk ik!
Miss kan er iemand een leuekpc samenstellen van 3000 euro?

Bedankt!

Bas

Waarom zou je een pc van 3000 euro willen? Wat is zijn doelstelling? Je kunt al een mooi pc-tje in elkaar flansen van 800 euri!

Zijn doel is een pc waar hij nog 20 jaar mee vooruitkan. en hoewel hij genoeg geld heeft...
Hij wil er mee gamen :P
en heel veel muziek, dus een paar terabyte? gewoon de beste pc die je in elkaar kan zetten voor 3000 euro

Bas

30 jaar zal je er niet mee gaan doen. 3 jaar gaat wel lukken. 5 jaar als het moet. (maar dan moet je niet te kritisch zijn wat betreft gamen)

3000 kan makkelijk op hoor.
Neem bijv 2 mooie 24 inch schermen
2x GTX285
Dikke geluidskaart

Neem bijv deze basis:
http://tweakers.net/ext/pricewatch/...,214459/2,161058/1,107220/1,173143/1,159951/1

Dan zit je dus al op 3100 euro.

Persoonlijk zou ik eerst willen weten wat voor scherm hij wil. En dan daar vandaan gaan kiezen hoe de rest moet worden.
1x een 24 inch scherm: dan kan je makkelijk 1 videokaart schrappen.

http://tweakers.net/ext/pricewatch/...1,208183/1,121179/1,96897/1,218616/1,160698/1

Dit is een systeem wat in de pricewatch voor rond de 3000 euro te krijgen is, in werkelijkheid natuurlijk nog wat duurder.
Echt een idioot systeem is het echt niet, al lijkt het voor ons gewone mensen wel wat aan de dure kant:

Gewoon een wat duurdere i7-processor (kan je omzetten naar de i7-920: scheelt veel geld), de beste videokaart nu verkrijgbaar, 6 gig geheugen, top geluidskaart, goede speakers, goed desktopsetje (wat er ook mooi uit ziet), goede tv-kaart, 2 harde schijven (voor raid), bluray-brander.

Echt extreem is het nu echt niet.
Als je het extreem zou willen doen, dan neem je de duurste processor, 3 dikke videokaarten, een aantal ssd-hardeschijven, een paar gewone harde schijven, 2 of 3 monitors en waterkoeling. dan kom je zo richting de 10000 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan