pc zuiniger maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sladem

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2009
ik heb een oude pc ingericht als server, maar aangezien hij 24/7 aanstaat, wil ik graag dat hij wat zuiniger wordt. de setup momenteel:

-asus p4b533 moederbord
-nvidea 4400 gtx videokaart
-300w voeding
-pentium 4 processor
-harddisk en cdrom drive onbekent
-ubuntu als OS

ik weet het, 't is oude meuk :confused:

maar mijn vraag was dus:

is deze setup zuinig?(niet alleen qua verbruik, maar oo qua rendement)
is nieuwe onderdelen erin zetten een goed idee? of kan ik beter een nieuwe pc kopen?

alvast bedankt :thumb:

zit er geen onboard videokaart in anders kan de videokaart er wel uit want die is niet nodig met servers
en als je nog ergens een oude 230 Watt voeding hebt liggen kan die er wel in ( mits je de videokaart erout haalt)

Laatst bewerkt:
Misschien een optie om een server te huren. Dan ben je misschien minder kwijt dan upgraden of nieuwe pc kopen + stroom betaling

Je bent denk ik goedkoper uit als je een nieuwe koopt dan alles upgraden. Misschien een optie om een server te huren. Dan ben je misschien minder kwijt dan upgraden of nieuwe pc kopen + stroom betaling

Ligt er ook aan wat er draait op je server?

ik heb het ook eerst bij hosting bedrijven geprobeert, maar die willen mijn site niet hosten

(soort youtube/hyves achtig iets, verbruikt teveel ruimte en dataverkeer)

wat moet ik me precies voorstellen bij een zwart plasic dingetje? kan je iets specifieker zijn aub?

:p jah ik weet niet hoe zon dingetje heet. eronder zit en een VGA output
maar als je zeker weet dat er geen onboard videokaart op de moederboard zit dan is het niet van toepassing

ik weet het 100% zeker. kan ik anders bij de pc alle kaarten en drives die ik niet gebruik eruit halen (hij staat toch altijd op idle)

dus alleen moederbord+harddisk+voeding+
netwerkkaart overhouden, en als ik dan eens moet kijken, mijn laptop erop aansluiten, is dat mogelijk?

ik weet het 100% zeker. kan ik anders bij de pc alle kaarten en drives die ik niet gebruik eruit halen (hij staat toch altijd op idle)

dus alleen moederbord+harddisk+voeding+
netwerkkaart overhouden, en als ik dan eens moet kijken, mijn laptop erop aansluiten, is dat mogelijk?

er moet wel iets aan videokaart in blijven zitten verder ka er uit wat je niet nodig hebt

huren is geen optie zoals ik las bovenaan in de tekst. Vooral niet als je praat over rendement.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan