PC1 ziet PC2 niet, PC2 ziet PC1 wel..

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickjanssen

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2007
ik heb een probleem.

ik heb een klein thuisnetwerk bestaande uit 2 pcs. ik noem ze voor het gemak pc1 en pc2.
als ik op pc1 een bestand deel kan ik dit bestand op pc2 bij mijn netwerklocaties vinden, zoals het hoort. maar als ik op pc2 een bestand deel kan ik dit op pc1 nergens vinden bij mjin netwerklocaties, dit vind ik raar en ik zou graag weten wat ik hier tegen kan doen.

Hoe gedeeld ?

Welk besturingssysteem?
Heeft de te delen map op PC nr 2 een 'handje', net als de gedeelde map in PC 1 ?
Als u op PC 1 kijkt, in 'zoeken in computers en werkgroepen' of een soortgelijke kreet, ziet u PC 2 daar dan staan?

Misschien is pc1 rechtstreeks verbonden met het modem/router en pc2 via een hub? Ik heb ooit het zelfde probleem gehad met dit als oplossing.

Bij mij thuis is alles rechtstreeks verbonden op de router.. Hier staat overigens een modem met ingebouwde router en vier poorten. Als dit werkelijk het probleem zou zijn is het op te lossen door alle computers rechtstreeks te verbinden met de router.

Via switch, hub of rechtstreeks zou niets uit moeten maken. Welke OS versies gebruik je op PC1 en PC2?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan