PC2100 of PC2700

Status
Niet open voor verdere reacties.

maretakje

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Weet er iemand hoe ik kan zien of mijn computer op PC2100 of PC2700 draaid.

Heb geheugen bijgeplaatst en zou dit graag willen weten. ?

Ja dat programma heb ik maar ik weet niet waar ik moet kijken waar ik die gegevens kan vinden

Start Everest op en kijk dan bij computer en dan bij overzicht in de linkerkolom.
Dan zie je in de rechterkolom bij moederbord je geheugentype staan.

maretakje zei:
1 x 512MB PC 3200 en 2 x 256 MB PC 2700

Dan draait het PC3200 geheugen dus op de snelheid van het al aanwezige PC2700 geheugen.

Alle reepjes gaan draaien op de snelheid van het langzaamste reepje dat al aanwezig is.

Ja dat zie en er staat
Systeemgeheugen 1024 MB (DDR SDRAM)
Maar nu kan ik toch nog niet zien of hij op 2100 of 2700 draaid of kijk ik verkeerd?

Heb een moederbord ASUS P4S8X heb een boekje van P4S8X-X en daar zou ik als ik 3 banken zou benutten gaan werken op PC2100(zie eerder in dit forum) maar nu blijkt dat ik een iets ander moederbord heb dus vraag ik mezelf of dat bij deze ook zo is.
Heb op de site van KIngston gekeken en daar staat ook wel iets over op maar dat begrijp ik allemaal niet zo goed.

In Everest bij moederbord staat de geheugen snelheid. Zowel de kloksnelheid als de effectieve snelheid. Geef die eens door.

Nou zo zie ik het niet, het blijkt dat ik namelijk een ander soort moederbord erin heb en daar ik niet weet of dit er ook staat "According to SIS specifications, PC2700 maximum to 2 DIMMs supprt only"
Nu is mijn vraag gewoon eigenlijk hoe kan ik zien of ik op PC2100 of op PC 2700 draai.
Lijkt me dat dit niets te maken heeft met dat andere wat ik heb wel degelijk heb begrepen.:confused:

En hoe moet ik die werkelijke snelheid en effectieve snelheid dan zien?

Laatst bewerkt:
maretakje zei:
Nou zo zie ik het niet, het blijkt dat ik namelijk een ander soort moederbord erin heb en daar ik niet weet of dit er ook staat "According to SIS specifications, PC2700 maximum to 2 DIMMs supprt only"
Nu is mijn vraag gewoon eigenlijk hoe kan ik zien of ik op PC2100 of op PC 2700 draai.
Lijkt me dat dit niets te maken heeft met dat andere wat ik heb wel degelijk heb begrepen.:confused:

Dat is je toch zojuist al verteld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan