pc2700-pc3200 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stresser

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
hallo,

ik heb een nieuwe geheugenkaart gekocht.
mijn oorspronkelijke kaart is 512mb pc2700 ddr 333mhz cl2.5.
werkt deze samen met mijn nieuwe kaart: 1gb pc3200 ddr 400mhz ?
zal mijn systeem sneller gaan werken nu merk ik eigelijk nog niet veel verschil..

alvast bedankt ;)

Laatst bewerkt:
hallo,

ik heb een nieuwe geheugenkaart gekocht.
mijn oorspronkelijke kaart is 512mb pc2700 ddr 333mhz cl2.5.
werkt deze samen met mijn nieuwe kaart: 1gb pc3200 ddr 400mhz ?
zal mijn systeem sneller gaan werken nu merk ik eigelijk nog niet veel verschil..

alvast bedankt ;)

omdat je meer geheugen hebt boek je wel winst maar je gehuegen zal ook weer langzamer werken omdat de 400mhz op 333 gaat draaien.

meestal merk je wel dat je meer hebt als je een game gaat laden enzo

Omdat de geheugen kaart (DIMM?) sneller was dan de oorspronkelijke, 400 MHz tegen de oude 333 Mhz, zal de computer het geheugen met precies dezelfde snelheid blijven lezen en schrijven namelijk 333 MHz. Als er al een winst te halen zou zijn, merk je dat bij XP, vooral bij minder dan 500 Mbyte. De winst zit hem dan in het sneller starten van de computer en minder swappen, als je een of meer programma’s gebruikt die veel geheugen vragen. Vooral foto bewerkingsprogramma’s eisen veel geheugen, of gaan constant swappen als je de foto’s aan het bewerken bent. Met 1,5 G zit je erg luxe bij XP.
Vergeet niet dat ook de processor en de bus(sen) de snelheid aan moeten kunnen.

De snelheidswinst, welke sommige denken te kunnen halen, met een nog sneller geheugen, ligt vaak in de orde van grote van enkele procenten. Vergeet niet dat ook de processor en de bus(sen) de snelheid aan moeten kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan