PC3200 op 333MHZ

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxmushuxx

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2006
Ik heb sinds een week nieuw geheugen geprikt in het moederbord. Te weten 2 x 512 Kingston Doubelsided PC 3200 (400Mhz) ik heb een Asus P4P800SE moederbord. Nu zou dit dus op 400 Mhz moeten draaien maar dat doet het niet, het draait op 333Mhz NU heb ik al verschillende posities van het geheugen geprobeerd van bank 1 - 3 tot 2 - 4. Dit heeft allemaal geen effect. De jumpers op het mobo staan allemaal in de correcte stand en de bios is ook geupdate. Nu heb ik 1 mogelijkheid tot het instellen van mijn geheugen en dat is als ik in de bios ga en bij het advance menu de selectie maak overclocking en die dan op manual zet dan kan ik de cpu external freq op 200 mhz zetten en dan ik pas bij de dram freq de waarde op 400mhz zetten als ik dit doe start de cpu niet meer op en moet ik de stekker er uit trekken zodat ik daarna alles weer op standard moet zetten. Er zit een Intel P4 in en draait standaard op 2.66 Ik heb echt geen flauw idee meer wat ik hier nog kan doen of anders kan instellen. Heeft er iemand hier een idee?

Alvast bedankt

Hallo !
Als ik me goed herrinner kun je in het BIOS DRAM Clock en DRAM Timing bij jouw MOBO handmatig instellen. Bij mijn weten moet je daar de oplossing zoeken; "by SPD" werkt niet goed bij veel geheugens.

Succes,

Harry.

Asus P4P800SE moeder bord gaat volgens mij niet verder dan 333Mhz ,of ben ik nu Gek

Memory
-Dual Channel Memory Architecture
-4 x 184-pin DIMM Sockets support max. 4GB DDR400/333/266 non-ECC DDR SDRAM memory
-ASUS Hyper-Path Technology

Volgens de site van asus moet ie wel 400 mhz aankunnen.
link

Bij deze ben je gek verklaart :P

Harry Snor zei:
Hallo !
Als ik me goed herrinner kun je in het BIOS DRAM Clock en DRAM Timing bij jouw MOBO handmatig instellen. Bij mijn weten moet je daar de oplossing zoeken; "by SPD" werkt niet goed bij veel geheugens.

Succes,

Harry.

Op wat voor waardes moet je die zetten dan of juist niet zetten? ze staan nu op AUTO

Probeer eens een keer zonder geheugen bamkjes op te starten.
Dan weer uit zetten en dan bankjes vol steken, hoogste memory waarde in bank 0 en de laagste waarde in de laatste bank steken.
Baat het niet schaadt het niet.
Kan ook eens proberen de bios in default setting plaatsen en dan weer langzaam aan in tunen of uit tunen!

ok heb nu alle mogelijkheden geprobeerd BY SPD en niets werkt zodat ie op 400Mhz gaat draaien iemand nog een idee? Ik heb ook nog een mogelijkheid om hem op 266 te laten draaien loopt het systeem dan sneller of niet?

Hallo !
Bij DRAM Timings kies je voor: manual.
DRAM Clock kies je voor 400Mhz.
Dan moet het werken, zeker als je Cas Latency en de andere geheugenparameters correct hebt ingevuld.
Staat allemaal te lezen in de handleiding van je MOBO onder BIOS-settings - chipset !
Succes,

Harry

dat kan dus alleen als ik mijn cpu external freq op 200 mhz zet en dan werkt er niets meer als ik hem opstart. Ik heb mijn handboek al verschillende malen doorgelezen en op de site van Kingston en asus gekeken of dit geheugen wel werkt maar blijkbaar is er nog iets wat er dus niet goed zit. Ik heb geen flauw idee meer

Hoi,

Je kunt toch je CPU Frequency onafhankelijk instellen t.o.van je DRAM Clock d.m.v. Asynchronous Frequency op enabled te zetten ? Probeer dat nog eens.

Succes,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan