PC5 kan delen en op Internet; bij Netwerkomgeving staat nix

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiwelise

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jun 2001
Netwerk-probleem:

PC5 met W 98SE, 3 Com ISA 3C509 kaart IP adres 10.0.0.154, sub 255.255.255.0. Werkgroep CID.
Overige 4 PC's kunnen bestanden uitwisselen e.d. en zien alle overige PC's bij Netwerkomgeving en Pingen is mogelijk van en naar iedere PC, ook van en naar PC5.
En omdat PC5 op een Switch zit aangesloten kan hij ook op Internet
Alleen: Bij Netwerkomgeving van PC5 staat NIETS, zelfs niet de PC5 zelf. Als je op Volledig netwerk klikt komt er te staan: Kan netwerk niet doorzoeken.

Externe toegang en netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd, bij Systeem staat de Netwerkkaart normaal, zonder rare uitroeptekens of zo.

Wie weet raad?

Alvast bedankt!

Deel op die computer eens een map, maakt niet uit welke. Kun je op die PC geen mappen delen, dan moet je deze optie eerst nog aanzetten in het configuratiescherm van de netwerkomgeving.

Mappen staan gedeeld

De betreffende mappen staan gedeeld, anders kon ik ook geen bestanden verplaatsen/veranderen enzo. Het enige wat niet klopt, is dat op PC5 bij Netwerkomgeving geen enkele PC staat (ook niet PC5)
Bij overige 4 PC staat PC5 wel genoemd, en is ook gewoon te benaderen.

pc5 staat niet bij netwerkomgeving

Netwerkomgeving Probleem

PC5 toonde bij Netwerkomgeving geen enkele aangesloten PC.

Probleem opgelost na formatteren van de C-schijf en nieuwe installatie van Windows 98 SE.

Het was dus kennelijk toch een bug in de vorige installatie van Windows !

Ik dank iedereen voor het meedenken en het aandragen van mogelijke oplossingen.

Hierbij beschouw ik dit onderwerp als gesloten.

Groeten, Wim van der Baan (Wiwelise)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan