PCI Card met vraagteken ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconetti

Banned
Lid geworden
3 mrt 2001
In het lijst van Hardware staat een PCI Card met vraagteken. Op de CD-rom's met drivers dat ik heb kan de PC geen geschikte stuurprogje vinden.
Ik weet ook niet wat voor kaart deze is. Met systeeminfo krijg ik de volgende lijst met aan het einde de foutcode28
Probleemapparatuur PCI Card

PNP-apparaat.id
PCI\VEN_134D&DEV_7892&SUBSYS_00001134D&REV_02\BUS_))&DEV_08&FUNC_00

Als ik het uit de lijst verwijder komt bij opstarten toch terug.

Weet iemand wat ik moet doen??

Grtz
Falco

Andere mogelijkheid, verwijder hem en reboot. Je krijgt dan vanzelf de melding van nieuwe hardware. Hierna kun je de driver opnieuw eropzetten.

Ik zou moeten kijken met dat Aida.

JBS, als ik dat doe: verwijderen + reboot, dan vindt Windows nieuw hardware, gaat naar stuurprogjes zoeken en vindt niets. Dus dan staat hij net zo!

Grtz
Falco

Heb Aida erop. Net zoals dat SiSoft Sandra progje, deze komt ook met aanbevelingen:
- installeer meer intern geheugen
- systeem BIOS, 2 jaar oud, kijk voor update
- video BIOS, 2 jaar oud, kijk voor update

Maar ik krijg geen info over dat PCI Card, behalve
- IRQ = 00
- Port = D800-D83F
Verder staat hier ook vraagteken. Wat nu??
Falco

Kijk es bij apparaat beheer.

Is de geluidskaart/modem en eventueel een USB-kaart daar zichtbaar geinstalleerd?

Bij netwerkadapters staan 2:
- Inbeladapter (ik denk dat dit nog de oude is)
- Realtek Fast Ethernet (deze kreeg ik toen ik op de kabel ging)

Bij USB staat dit:
- Open hostcontroller voor PCI naar USB van AMD
- USB-basishub

Volgens een andere lijst in Aida (zijn te veel!!):
de PCI Card heeft gedeelde folders (IRQ 00 dus) met de Systeemtimer??

Dit wordt beetje te..inge.. :(

Falco

Wat voor PCI-kaarten heb je allemaal in je pc zitten en welke hiervan zijn geinstalleerd en doen et gewoon.

Ik zit nu met Aida (leuk, he:D) open.
Welke lijst wil je dat ik hier plaats?
- Windows apparatuur of
- Fysieke apparatuur

Ik bedoel, denk ff na; welke PCI-kaarten heb je in je pc zitten?

- Netwerkkaart --> doet et
- Geluidskaart --> doet et
- USB-kaart?
- Oude modem misschien?
- 2e videokaart misschien?

Met netwerk kaart bedoel je de Realtek dat ik van Essent kreeg? Die doet het goed.
Geluidskaart: dat is volgens gegevens van Creative... Zou dat klopen? Geluid doet het goed
Op de USB staat volgens Aida: de printer en de scanner. Beide van HP, beide werken goed.
Video kaart is een 32Mb TNT2 TV-OUT (Nvidia denk ik).

Volgens mij zit nog de oude kaart ook nog in. Ik bedoel dus dat modem kaart dat ik gebruikte toen we nog via de tel. lijn werkten. Zou deze zijn ?? En dan is nog vreemd dat de PC geen drivers wil pakken van de CD-ROM dat met de PC kwam (Drivers CD-ROM).

Gewoon die modem eruit halen. Heb je nu toch nix aan. Misschien kijk je in de verkeerde mappen van die driver-cd.

Dus dat modem kan gewoon uit?

En nu dat we toch over 'hardware' zitten: weet jij ook misschien waarom ik geen geluid krijg in een PC hoofdtelefoon via de voorkant van de CD-RW player of de CD-DVD player?
Nu moet ik steeds aan de achterkant van de PC een van de kabels van de speakers eruit trekken. Niet echt handig.

Geplaatst door falconetti
Dus dat modem kan gewoon uit?

En nu dat we toch over 'hardware' zitten: weet jij ook misschien waarom ik geen geluid krijg in een PC hoofdtelefoon via de voorkant van de CD-RW player of de CD-DVD player?
Nu moet ik steeds aan de achterkant van de PC een van de kabels van de speakers eruit trekken. Niet echt handig.

Het oude modem kan er zonder problemen uit ja.

Dat je geen geluid hoort als je een hoofdtelefoon via de voorkant van de CD-RW player of de CD-DVD player inplugt, kan komen omdat deze niet verbonden is met een audiokabeltje die naar je geluidskaart loopt.

Zitten kabeltjes in de kast of moet je dit kopen? En zo ja, kan ik deze dan zelf doen of moet ik met de kast naar hun?
Ook vreemd dat op de hoofdtelefoon 2 stekkers zitten (groen + roze) maar op de CD player kan maar 1 in.

Zitten kabeltjes in de kast of moet je dit kopen? En zo ja, kan ik deze dan zelf doen of moet ik met de kast naar hun?
Ook vreemd dat op de hoofdtelefoon 2 stekkers zitten (groen + roze) maar op de CD player kan maar 1 in.

Kabeltje krijg je meestal erbij geleverd als je een losse dvd- of cdrom-speler koopt.

Je kan ze vast ook los verkrijgen. Zo ziet ie er uit:

audiocable.jpg

Zoals je kan zien, heeft et kabeltje 2 ''kopjes''; 1 gaat achterin de cdrom/dvd-speler en de andere gaat naar je geluidskaart op poort "Aux".

Dit kabeltje zit binnen in de kast, dus loopt niet zoals alle andere kabels, buitenlangs.

Top uitleg, bedankt :thumb: !!!
Misschien zitten de kabeltjes in de kast. PC is gekocht met alles erin. Ik kijk morgen, overdag.
Ik haal dan ook dat modem eruit.

Nogmaals bedankt, ik zet de vraag nu op opgelost. Mocht de foutmelding nog komen dan haal ik dat weg.

Nog een fijne avond

Groetjes
Falco

Top uitleg, bedankt :thumb: !!!
Misschien zitten de kabeltjes in de kast. PC is gekocht met alles erin. Ik kijk morgen, overdag.
Ik haal dan ook dat modem eruit.

Nogmaals bedankt, ik zet de vraag nu op opgelost. Mocht de foutmelding nog komen dan haal ik dat weg.

Nog een fijne avond

Groetjes
Falco

Okie, en dan horen we et nog wel. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan