PCI-controller en SCSI/IDE-bus

Status
Niet open voor verdere reacties.

fdevroege

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2002
Berichten
35
Hallo,

Ik heb enkele weken geleden op mijn pc Windows XP Prof geïnstalleerd (was Win ME).
Na de nodige problemen werkt bijna alles goed: geluid, scanner, ADSL-modem, printer, muis en toetsenbord.
Ik heb echter twee problemen:
1) Ik zie nog steeds bij Configuratiescherm>Systeem>Apparaatbeheer onder Overige apparaten een PCI Simple Communications controller staan die niet werkt (geel vraagteken!).
Is deze ergens voor nodig? Zo ja, moet ik dan drivers ophalen (waar?). Ik dacht dat het met de geluidskaart te maken had maar dat werkt dus wel.
2) Verder geeft mijn oude brandprogramma (Spressa) bij het opstarten de melding "SCSI/IDE bus info: No SCSI host adapter found". Het programma start wel door maar ik kan geen CD's branden. Branden via de ingebouwde XP-optie lukt wel en ook branden met gedownloade Nero-software gaat probleemloos.
Wie weet oplossing !?!?!
 
2 : geen idee
1: in apparaatbeheer weggooien en opnieuw laten detecteren wil nog wel eens werken..........
 
1 weet ik niet
2 probeer de aspi32 drivers eens voor dat progie
 
1) heb je een modem erin zitten?

2) is het progje wel compatible met XP?
 
Mijn reactie:

1) Pasja: ik heb hem verwijderd maar dan komt ie weer op dezelfde manier terug. Heb nu wel het rapport bekeken wat door de wizard naar MS gestuurd wordt. Dit geeft aan dat Via Technology geen stuurprogramma voor XP aan MS heeft doorgegeven.
Dus: driver downloaden bij Via? (zal internetadres wel ergens opzoeken).
Mario: ja, er zit inderdaad nog een (fax-)modem in. Daar heb ik niet meer aan gedacht. Ik gebruik hem niet omdat ik dus internet via ADSL-modem. Maar geeft Apparaatbeheer dat dan onder Overige apparaten weer?
 
En nog :
2) Mario: ik heb bij de leverancier een update gedownload maar weet niet zeker of deze ook werkelijk voor XP geschikt is. Zal dat ff checken...
Virtuosa: bedoel je ASPI-drivers van Adaptec? Of is ASPI een algemeen begrip?

Alledrie natuurlijk hartelijk dank voor jullie snelle reactie!
 
1) Ja als windows niet weet om welk apparaat het gaat en er dus geen drivers voor heeft komt het bij overige apparaten tercht.
 
1) Als het inderdaad het modem is... Ik zal hem morgen eens uit de pc halen, want ik gebruik hem wellicht toch niet meer... Kan zo 1-2-3 niet de bijbehorende driver vinden

2) Virtuosa: op de site van Adaptec wordt ervoor gewaarschuwd ASPI32.EXE niet onder XP te installeren!
Zie:http://www.adaptec.com/worldwide/su...ess=no&language=English+US&filekey=aspi32.exe
De daar genoemde winaspi32.dll staat op mijn pc in de map ..Nero en dit programma werkt dus wel.

Mario: Bij Roxio, de makers van het programma Spressa, nog eens verder gekeken. Er stond onder versie 3.8 een service pack vermeld met een XP-wizard. Deze detecteert keurig eerdere versies van het pakket (in mijn geval 3.6) en installeert het benodigde.
Maar heb nog wat problemen om dit werkend te krijgen.
Zie: http://www.roxio.de/english/support/list_servicepacks.html

PS Ben morgen weer terug!
 
Probleem 1 OPGELOST !!!

Omdat ik voor één toepassing het modem nog wel eens gebruik toch verder gezocht. In mijn systeemdocumentatie was niet te vinden wat voor modem het nou precies was. Dus gekeken op site van de fabrikant Packard Bell. Daar in het ActivForum (zie: http://www.packardbell.nl/support/node263.asp?topic=3) gezocht op het type nr iMedia 5805i RW. En bingo!, iemand met een vraag over het modem.
In antwoord stond modem is MR 2800-W van Aztech en een link naar de XP-driver. Dit gedownload, apparaat opnieuw geïnstalleerd, wordt herkend en werkt!!!!
***TIP*** Overigens kwam ik nu in de map Windows een log-file van het modem tegen, met de naam MR-2800.log ( ) Wil je weten wat voor modem je hebt zoek dan hier eens naar!

Mario: je hebt me op het goede spoor gezet!
Maestro12: hij wordt nu inderdaad herkend, hij staat nu keurig onder modems, en ik heb geen onbekend apparaat meer.

Allen bedankt! Nu probleem 2 nog ...
 
Nadere info over probleem 2:

In het Configuratiescherm> ...>Apparaatbeheer staat de CD-ROM als IDE-CD etc, een algemeen apparaat neem ik aan. Het Nero brandprogramma herkent hem als zodanig en werkt goed.
Het Spressa-programma geeft een foutmelding zodra ik wil gaan branden. Spressa geeft als CD R/W-apparaat die Philips 4801. Het conflict met de algemene driver in Apparaatbeheer zorgt denk ik voor deze fout !?
Kan iemand mij vertellen waar ik een XP-driver voor deze Philips kan vinden? Ik neem aan dat het probleem dan opgelost is ...
Op de Philips-site heb ik al gezocht, maar dat is echt hopeloos ...
 
ik ben door soortgelijke vragen al vaker bij flipse geweest, het is idd lastig maar als je het weet, kom je er wel.
Hoe heet het apparaat "precies" ?

.....4801 ?
 
Pasja, dank voor je snelle reactie!!!

Het apparaat zou een Philips CDD 4801 CD-RW zijn.
 
als je in onderstaande link op de knop "downloaden" drukt krijg je een venster waar je wat kan invoeren:
type daar eens in pcrw 4801 en je krijgt een scherm met apparaten, scroll eens naar beneden en bekijk de 2e pagina.

De 4801 staat er helaas niet bij, maar omdat jouw apparaat werkt op 32 speed (dacht ik?), vermoed ik dat je kunt downloaden bij het op de pagina staande 32 apparaat.

Zegt jouw apparaatbeheer "letterlijk" dat het de 4801 is?

http://www.consumer.philips.com/glo...atId=INTERNALCDREWRITERS&productId=&strokeId=
 
Pasja,

Ik heb de link gevolgd (bij Zoeken alleen pcrw intypen).
Inderdaad is het een 32x lezen. Bekijk je het Leesmij-bestand van de Firmware upgrade, dan krijg je een lijst van allerlei apparaten waarvoor deze geldt en ... mijn 4801 staat erbij!!! Zal het morgen uitproberen.

Overigens: mijn apparaatbeheer geeft aan dat het een IDE-CD R/RW 8x4x32 standaard apparaat is (geen fabrikant).
Maar het brandprogramma Nero gaf in eerste instantie aan dat het oom die Philips ging. Inmidddels niet meer en ook dit programma loopt vast zodra ik wil branden.
Zie ook hierboven!
 
Pasja (en anderen),

Ik ben er nu van overtuigd dat dit een softwareprobleem is. Nero werkt wel goed en WinOnCD niet ... Bij Roxio enkele utilities gedownload oa XP-driver-wizard, maar dat hielp allemaal niets.
Tenslotte bij Helpmij in de sectie Windows XP>Software XP gezocht op WinOnCD. O.a. gevonden dat je min. WinOnCD versie 5.0 moet hebben. De rest werkt niet (goed) onder XP.
Mijn laatste poging: EasyCDCreator (ook van Roxio) downloaden en uitproberen. Ik laat resultaat nog weten!
 
PAS OP !!!!

Wanneer je XP hebt, dan werkt ECDC 4.X NIET !!!

Voor XP heb je ECDC 5.X nodig.

succes.
 
Pasja bedankt voor de waarschuwing, ik had de laatste versie 5.0 gedownload.
Zowel Nero als EasyCD werken goed, het was dus inderdaad de software (WinOnCD) die niet goed werkte.
Nu maar 's kijken welke ik blijf gebruiken.

Discussie wat mij betreft gesloten.
Iedereen BEDANKT!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan