PCI -e 2 of 1 voor videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freno

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Ik dacht dat ik er uit was en was van plan de Asus 5770 te kopen. Nu lees ik dat deze een PCI-e 2 slot nodig heeft. Op mijn mobo Asus P5K zit echter type 1. Wat heeft dit voor gevolgen en zou ik dus beter een andere kaart kunnen nemen?

2.0 is weer net iets nieuwe dan 1.0 en in theorie minimaal sneller, maar ga je niks van merken

Ik heb een Duo 6850 3.00 Ghz en Asus p5k met 4 gb geheugen draaiend met vista 32 bit, in een Antec kast met 500W Antec voeding.

Moet nog voor mij een jaar mee, dus daar hoef ik me dan geen zorgen over te maken.
Bedankt.

Ik moet even wat gaan zoeken, maar meen je nu alvast te moeten waarschuwen..............

Ook ik heb een P5K (-E wifi AP) en heb daarmee zeer recentelijk een redelijke frustratie mee opgelopen. Wat gebeurde er:

mijn videokaart overleed (een GTS 8800) en omdat er nog garantie opzat werd deze kaart kosteloos vervangen voor een vergelijkbare kaart uit een nieuwere serie. Tot mijn afgrijzen bleek de kaart enkele millimeters te groot voor het moederbord. Niet dat de voet niet in het slot wilde, want PCI-e is PCI-e, maar de 'overhang' van de kaart was zodanig dat deze tegen de op het moederbord zittende SATA poorten aankwam waardoor de kaart niet volledig in het slot gedrukt kon worden. Het klinkt ongelooflijk, maar het is echt een waargebeurd verhaal.

Moraal van mijn posting? Zorg ervoor dat je je nieuwe kaart koopt bij een (web)winkel die vóóraf terugname garandeert als je de doos open hebt gemaakt en de kaart niet zou blijken te passen.

Ik zoek nog even naar het topic dat ik ergens in september hiervoor heb opgestart.

Laatst bewerkt:
Gevonden (klik op Klik hieronder) Het verhaal gaat weliswaar over een Nvidia chip based kaart, maar dat zou zomaar ook kunnen gelden voor een AMD kaart. Het gaat immers om de afmetingen, dus zorg ervoor dat je vooraf (SCHRIFTELIJK) die toezegging krijgt in de winkel (omruil / teruggeef toezegging)

Klik

Laatst bewerkt:
In dat geval (139 euro) kan ik deze beter gewoon in mijn woonplaats bij een winkel kopen. Hoef ik niets terug te sturen. Wordt de opvolger voor mijn Club 8600 gts kaart.

Eigenlijk heb ik nog een vraag: kan ik gewoon de voedingskabel van mijn gts kaart in dezew Ati prikken, of zit dat weer anders?

Nog een vraag van mijn collega die een nieuwe medion Aldi pc heeft. Hij heeft nu een gt220 kaart, kan hij deze ook vervangen door deze Asus. Hij vertelde dat hij niet kon achterhalen wat de voeding was (zit geen sticker op), is dat ergens te zien?

Laatst bewerkt:
In dat geval (139 euro) kan ik deze beter gewoon in mijn woonplaats bij een winkel kopen. Hoef ik niets terug te sturen. Wordt de opvolger voor mijn Club 8600 gts kaart.
huh??
Waarom?
Bij een winkel moet je maar afwachten of ze de kaart terug nemen. Via internet heb je er recht op.
En het gaat gewoon werken, je hebt niet de problemen die Quador had. Hij had het probleem dat zijn satapoorten in de weg zaten en niet

Eigenlijk heb ik nog een vraag: kan ik gewoon de voedingskabel van mijn gts kaart in dezew Ati prikken, of zit dat weer anders?
Je hebt 1x een 6-pin nodig. Dus ja.

Nog een vraag van mijn collega die een nieuwe medion Aldi pc heeft. Hij heeft nu een gt220 kaart, kan hij deze ook vervangen door deze Asus. Hij vertelde dat hij niet kon achterhalen wat de voeding was (zit geen sticker op), is dat ergens te zien?
Er moet volgens mij verplicht een sticker op de voeding zitten. Dus ik denk dat ie met zijn neus kijkt.

Er moet volgens mij verplicht een sticker op de voeding zitten. Dus ik denk dat ie met zijn neus kijkt.

Hij leest mee en dat is idd bij hem wel vaker het geval :p

In de winkel is de prijs hetzelfde als dat deze opgestuurd wordt. Koop wel vaker wat dus met terugbreng garantie zal het wel goed komen.

Hoe bedoel je? De goedkoopst was 129 komen nog verzendkosten bij zit je op hetzelfde bedrag.
Het gaat dus om de 5770 en niet om de 5750.

Kijk ik zo verkeerd of op de verkeerde sites, geef liever zo weinig mogelijk uit, tips zijn erg welkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan