Pci-E 3.0 veel duurder dan 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincentabee

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
waarom is Pci-E 3.0 veel duurder dan 2.0?? want je merk geen verschil of je 3.0 hebt of 2.0 Voorbeeld: Link Edit: en hier dezelfde alleen met 2.0 Link

Laatst bewerkt:
dat moederbord is niet duurder omdat het pci-e 3.0 heeft maar omdat het moederbord schaars begint te raken zie de prijs tabel eens die zijn beide zo rond de 200 euro toen ze net uit kwamen

na maten er meer van verkocht word word het product vaak een heel stuk goedkoper wellicht heeft asus levering problemen ofzo
op newegg is het moederbord net 200 dollar

Laatst bewerkt:
Het verschil tussen deze boarden is veel groter. Er zijn drie variaties:
Sabertooth 990FX
Sabertooth 990FX R2.0 (Deze heb ik, fantastisch board!!)
Sabertooth 990FX/GEN3 R2.0

Tussen de laatste twee is alleen de pci-e 2.0 en 3.0 het verschil. Maar de links die jij net plaatst zijn de eerste en de laatste versie. Over het algemeen is de 990FX R2.0 een betere keuze, en kost maar een paar tientjes meer.

ik wil graag een pci-e 3.0 moederbord die sli kan maar op amd heb je niet veel keuze

Waarom? Pci-e 3.0 is onnodig en onzin. Google maar gewoon op "do i need pci-e 3.0". Het antwoord is "nope, not at all!"
Bovendien is de sabertooth gen 3 heel slecht verkrijgbaar. ik zou echt voor Sabertooth 990FX R2.0 gaan.

Wat betreft de keuze.. Ja, je hebt gelijkt. zeer weinig degelijke mobo's in vergelijking met intel.

Laatst bewerkt door een moderator:
en hoe lang is dat geleden?
hou in gedachten dat een gemiddelde levens cycli van een pc zo rond de 5 a 7 jaar is
en je dan toch weer een nieuw moederbord moet aanschaffen

verder zijn de huidige kaartjes op de markt lang niet snel genoeg om de bandbreedte van pci-e 2.0 vol te trekken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan