PCI E slot

• Onderwerp starter Onderwerp starter JdK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JdK

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2012
Hallo ik heb 2x gtx 580 maar wil hoger.
Mijn moederboard maximus IV Extreme-z.
Heeft PCIE 2.0 slots.
Hogere kaarten zijn allemaal 3.0 slots heb het zin om daar een andere kaart in te zetten.
Werkt die dan wel optimaal ?

Hoi,

Nee optimaal niet gezien ze terug gezet worden op gen 2 kaart ,maar kom je nu te kort met die 2 x gtx 580 ?

Niet direct maar niet alle games lopen op de hoogste setting en ik denk zeker niet met de nieuwste die er aan komen.
Bedank voor je snelle reactie.

Hoi,

Geen dank :thumb: maar qua eisen zijn de games fabrikanten en kaart fabrikanten niet echt op elkaar afgestemd heb ik soms het idee.

waar hebben we het over de versie of kanalen van pcie? Qua versie heb je nauwelijks een beperking voor je videokaart. versie 2.0 is nog ruim snel genoeg voor moderne kaarten. De beperkingen van 3 kaarten in sli zijn sowieso vaak beperkt in de software, meer dan de databus.

Weet ik veel weet alleen dat ik 2.0 slots heb op mijn moederboord en de nieuwe kaarten 3.0 vragen.

precies, misschien was ik een beetje onduidelijk, maar pci3 past gewoon op pcie2, en zelfs op pci1

Ja hij past wel maar gebruikt je de kaart dan wel voldoende als ik dan een gtx 780 of een gtx titan indoet heb dat dan wel zin tegen over 2x gtx 580

De impact is dat de kaart 1-10% langzamer draait dan in PCIe3.

In games die SLI goed ondersteunen is een 2x 580 echter net zo snel als een titan. Ik kan me dus echt niet voorstellen (anders dan dat je CPU het niet trekt) dat er games zijn die met 580 in sli niet gewoon net zo goed draaien als een titan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan