PCI-E : Verschil tussen low profile en half-height

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Skyline

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hallo.

Ik heb een systeemkast en deze is erg smal. Er kan alleen een half-height videokaart in. Nu zie ik op internet veel over low profile kaarten en nogal weinig over half height kaarten. Bij sommige forums lijkt het wel alsof het hetzelfde is en bij een ander forum zag ik een plaatje waarbij het bracket toch duidelijk smaller was.
Wat is het nu eigenlijk precies?

Ik wil namelijk de mogelijke opties weten om een videokaart te upgraden. Het gaat om een Dell Dimension C521. De videokaart die er nu in zit is een X1300 van ATi ( 256 mb ) . Deze heeft alleen ruimte voor een DVI poort en ik geloof een s-video poort. Zo'n beetje alle low profile kaarten hebben meerdere poorten ( VGA en DVI ) dus er zit wel een verschil in.

Wat is de beste half-height videokaart op dit moment?
Ik kan er nergens iets over vinden namelijk. Er is heel weinig informatie over.

Hoi !

Ja, dat artikel uit 2006 (!) kende ik wel, maar ik zie daar niets in wat in tegenspraak is met mijn bewering.

Maar: waag er morgen even een telefoontje naar @Dell service-centre aan, dat heb je zekerheid.

Greetz,

Harry.

Er zit wel degelijk verschil in 'half height' en 'low profile', waarbij 'low profile' nog net iets lager is als 'half height'

http://accessories.us.dell.com/sna/...etail.aspx?c=us&l=en&s=bsd&cs=04&sku=A1604787

CN_I478971.JPG

Hoi !

Dat Dell iets aparts heeft is me wel bekend, maar da's specifiek voor Dell.

Ik zou niet weten welke andere PC dit gebruikt !

Met de foto's van @Mr. Skyline ben ik het totaal oneens: ik heb hier 2 low=profile kaartjes liggen, en die zien er echt anders uit.

Maar goed: kontakt opnemen met @Dell is niet ongewenst, lijkt me.

Greetz,

Harry.

Hallo,

Omdat je kast minder breed is dan normaal, heb je volgens mij een low profile nodig, zodat het metalen plaatje wel past.

Ik heb dezelfde kast en heb ooit een geluidskaart er in gestopt, en kwam toen ook op dit probleem. Heb toen het metalen plaatje moeten aanpassen zodat het wel paste.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten,

Lennaert

De kast is inderdaad erg smal.
Een low-profile kaart heeft toch hetzelfde bracket als een normale kaart?
Op de kaart die nu in de dell zit is het bracket zo klein dat er maar een DVI-poort en een S-VIDEO poort op kan. Op een low profile kaart zie ik wel eens DVI + VGA. Dat is een stuk groter. Ik heb een low profile kaart gevonden waarbij je ook brackets krijgt om de kaart half-height te maken. Ik denk dat het dan wel gaat lukken.

In de verschillende links in dit topic zie ik nog steeds geen verschil tussen low profile en half height.

Ik zie foto's van exact dezelfde videokaart maar dan met een ander bracket.
Koop je zo'n videokaart, dan krijg je er twee brackets bij. Degene die voor jouw kast geschikt is, schroef je er op.

In de verschillende links in dit topic zie ik nog steeds geen verschil tussen low profile en half height.

Ik zie foto's van exact dezelfde videokaart maar dan met een ander bracket.
Koop je zo'n videokaart, dan krijg je er twee brackets bij. Degene die voor jouw kast geschikt is, schroef je er op.

Oke. Dankjewel:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan