Pci-e x1 kaart of x16 kaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsh12

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2013
Hallo.

Ik krijg morgen een computer erbij, een dell dimension 3100c. Deze computer heeft een onboard-videokaart maar ik wil er graag een andere videokaart inzetten.
Er zit een pci-e x1 slot op het moederbord, en 2 keer een pci x16 slot op het moederbord. Aangezien het een kleine kast is moet er een low profile videokaart in.
Kan ik in de grote pci slots een videokaart doen of moet het perse in het kleine pci slot?
Ik heb ook gezien dat mensen met een soldeerbout een gat aan de zijkant van een pci-e x1 gemaakt hebben zodat er een grote pci kaart in kan, of dat ze met een dremel een stuk van de kaart eraf zagen etc, maar dat wil ik eigenlijk als laatste optie houden.
Ik heb liever een grote pci kaart omdat die tweedehands veel goedkoper zijn :)

Plaatje van moederbord: klik

Laatst bewerkt:
In beide sloten kunnen kaarten worden gestoken!
Met een snelle blik op tweakers is te zien dat er zelfs meer kaarten voor de x16 zijn als voor de x1.

zo te zien heeft jouw computer slechts 1PCI-e 1x slot en 2normale PCI sloten (geen PCI-e)

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt. Mijn vraag was dan ook of ik een videokaart in een van die 2 normale slots kan stoppen omdat die goedkoper zijn :)

@ Finlay,

Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Bedankt dat je meedenkt maar een quote is om op iets te attenderen en in dit geval niet nodig .dus daarom verwijderd

Laatst bewerkt:
Oke modag, mijn excuses

en niels, ja, je kan videokaarten in de witte PCI sloten (de normale) stoppen. al kan je dan afgezien de prestaties van deze kaart beter op onboard verdergaan (als die het doet).
ook zijn deze PCI kaarten moeilijker te vinden zover ik weet, maar wie weet vind je nog wel wat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan