PCI-express + AGP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maffio

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Berichten
26
Ik heb vanmiddag een GeForce 9500 GT 512MB videokaart gekocht omdat ik COD5 wil gaan spelen. Ik weet dat de oude videokaart een AGP-slot heeft, maar de nieuwe kaart heeft een PCI-slot. De nieuwe kaart past er dus niet in :/. Ik zocht eigenlijk naar een 6600 GT maar die kon ik nergens kopen, dus heb ik daarom de 9500 gekocht. Ik weet niet wat ik nu moet doen, want ik moet sowieso geen oudere als de 6600 en ik heb geen zin om 120 euro neer te tellen voor een 9800 met wel een AGP-slot.

Iemand idee wat ik moet doen, of waar ik een 6600 GT kan kopen met AGP (volgens mij bestaan die?).

P.S.: Ik las trouwens ook over een PCI-express/AGP-adapter maar die was 50$. Bestaan die ook in Nederland en zijn die een beetje te betalen?
 
Eerst maar eens even weten hoe de rest van je systeem eruit ziet!

En voor de volgende keer, controleer voor je iets koppt altijd welk moederboard je hebt en welke slots. AGP is behoorlijk verouderd, dus ik vermoed dat je een zeer oude pc hebt.

Test je pc eens hier: www.canirunit.com

Om te zien of cod5 uberhaubt zal draaien na het plaatsen van een nieuwe kaart. Spel opzoeken in de lijst en hier een screen van de uitslag plaatsen.
 
Adapters zou ik sowieso niet aan beginnen, dus de kaart terug brengen is de beste optie.

Agp kaarten zijjn er nog, maar nvidia maakt ze niet meer (na 7 serie zijn ze ermee gestopt).

Er is nog wel een redelijke radeon 3850/4670 verkrijgbaar, of een goedkopere 3650/4650

In aansluiting op de vorige post: pas als de rest van je systeem bekend is (ook de voeding) is hier pas wat zinnigs over te zeggen.

mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Handig die site! Hier is de screen. Zo te zien is idd alleen de videokaart te oud.
 

Bijlagen

  • screen.jpg
    screen.jpg
    88 KB · Weergaven: 35
Dan zou ik absoluut niet meer dan € 80,- er in investeren. Meer is het gewoon niet waard.
 
Je zit eigenlijk met alles precies op de ondergrens. Dus of het plaatsen van een nieuwe kaart het gewenste effect zal hebben...

Ik zou er persoonlijk ook wat ram bijsteken. En kijk eens naar de toekomst, wil je nog andere games kunnen draaien?
 
Meer geheugen is zeker een goed advies.
Of je verder nog geld in deze pc wil steken is een persoonlijke zaak.
De pentium d is geen wereld processor, maar wel een dual core en kan nog wel even mee, afhankelijk van je eisen.
Het is wel zaak te kijken welke voeding je hebt.
Voldoet deze niet, dan komt er nl nog eens zo'n € 50 bij.
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb gisteravond de kaart teruggebracht en vandaag een ATI Radeon HD 3650 gekocht. Ik ga hem er straks inzetten, maar aan het slot te zien gaat hij wel passen.

Lita112, ik speel games altijd een hele poos, dus een ander spel komt er binnenkort nog niet van.

Ik vertel zo wel of het allemaal gelukt is.
 
Ik heb hem er net ingestopt (hij past) maar nu weer eens een ander probleem... Ik had alle snoertjes weer in de pc gestopt maar nu krijg ik op het beeldscherm een roodknipperende tekst dat de powercable niet is aangesloten op de videokaart. Volgens mij is hij dat wel want de (blauwe) stekker die in de oude videokaart zat heb ik met een meegekregen adapter in de niewe gestopt.

Ik heb hem er dus weer uitgehaald en de cd erin gestopt maar toen kreeg ik, het zal ook es niet, een error. Die kan je zien op de screen. Betekent dit dat mijn pc gewoon te slecht is of dat de videokaart er in hoort te zitten...?
 

Bijlagen

  • error.jpg
    error.jpg
    71,8 KB · Weergaven: 28
Een powercable is wat anders dan de blauwe monitor stekker. Mogelijk dien je een aparte stroom kabel op de videokaart aan te sluiten.
 
Hmm, er zit idd wel een andere adapter bij. Ik weet alleen niet welk snoer daar in zou horen. Het is de maat van een usb-poort maar dan met een bochel aan de zijkant (vergeef mijn leken-taalgebruik :p).
 
Geef eens aan waar je deze gekocht hebt, misschien kunnen we dan meer herleiden.
 
Waarschijnlijk niet; een plaatselijke computerzaak (Brink in IJsselmuiden).
 
Wat staat er precies op de doos als type/merk/model?
 
HIS ATI Radeon HD 3650 AGP 512MB 128bit DDR2 HDMI 1080p Full HD. En ik zie nu dat die ene adapter een HDMI Adapter is, en die ander was dan een DVI-I naar VGA. IK hoop dat dat genoeg is.
 
Geen idee. Het staat niet op de computer en ook niet in de handleiding, maar 550Watt hebben we volgens mij wel.

Maar doe anders niet te veel moeite, dan breng ik de kaart gewoon terug en moet ik binnenkort maar es een fatsoenlijke pc kopen ;).
 
Je kan in de kast op de voeding zien hoeveel wattage deze is.
 
Aha :p. Er staat 300 Watt en 2,5 Ampere. Dus zo te zien gaat het niet lukken, toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan