PCI-express + AGP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, dat zal niet gaan ben ik bang. Jammer dat de winkel niet aan zoiets denkt.:confused:
 
Ja, hadden ze wel ff mogen zeggen :/. Maar dan ga ik hem maar terugbrengen en neem ik genoegen met een wat minder mooi spel. In ieder geval hartstikke bedankt voor de hulp!!!
 
Meer geheugen is zeker een goed advies.
Of je verder nog geld in deze pc wil steken is een persoonlijke zaak.
De pentium d is geen wereld processor, maar wel een dual core en kan nog wel even mee, afhankelijk van je eisen.
Het is wel zaak te kijken welke voeding je hebt.
Voldoet deze niet, dan komt er nl nog eens zo'n € 50 bij.
ff voor de duidelijkheid:
Hij heeft volgens mij geen Pentium D, maar een oude Pentium 4 3,0 Ghz. Mogelijk dus de veel verkochte maar niet al te beste Prescott-processor.
In elk geval een single core.

Niet al te best te noemen. Zeg gerust nogal slecht...
 
Aha :p. Er staat 300 Watt en 2,5 Ampere. Dus zo te zien gaat het niet lukken, toch?
2,5A??

Wat staat er bij de +12V-lijn? (maak anders een foto van de zijkant

550W heeft deze videokaart niet nodig hoor. Op een 550W kan je een HD4890 makkelijk draaien.... En die kaart is tig keer zwaarder.
De voeding die je hebt moet zwaar genoeg zijn om in elk geval normaal op te starten.
De processor die je hebt verbruikt zo'n 100W, dan heb je nog harde schijf, moederbord e.d.
Die schat ik in op 50W. De videokaart zal ook zo'n 60W verbruiken.
Totaal 210W.
(zeeeeeeeer grove inschatting hoor....)

DE 300W zou genoeg kunnen zijn. Of net niet...

Wat kan dan het probleem zijn? Ehm. Moederbord dat geen AGP x8 aan kan.
De videokaart heeft geen eigen stroomconnector?
edit: Nee, volgens mij niet.
En ik kan me niet voorstellen dat het moederbord geen agp x8 aan kan.
Ik snap dus niet waarom de kaart niet opstart...
 
Laatst bewerkt:
ff voor de duidelijkheid:
Hij heeft volgens mij geen Pentium D, maar een oude Pentium 4 3,0 Ghz. Mogelijk dus de veel verkochte maar niet al te beste Prescott-processor.
In elk geval een single core.

Niet al te best te noemen. Zeg gerust nogal slecht...

2 processors running
Mogelijk het hyperhreading verhaal, maar zekerheid is er pas als we het type gepost krijgen
pcwizard geeft daar duidelijkheid over.

His geeft overigens crash gelijk, maar zij gebruiken wel een heel grote veiligheidsmarge.
Overigens vragen ze ook voor een crossfire opstelling 550w
Ati geeft 400w aan voor deze kaart.
Ik vind de handleiding vaag over een power aansluiting.
Nergens lees ik dat er een power aansluiting nodig is.
Op de foto's is echter wel een aansluiting zichtbaar.
En de volgende tekst doet vermoeden dat er wel een aansluiting nodig is.
Make certain that the graphics card is properly connected to the internal power
supply and the motherboard
 
Mogelijk het hyperhreading verhaal, maar zekerheid is er pas als we het type gepost krijgen
pcwizard geeft daar duidelijkheid over.
Ik weet het voor 95% zeker....

His geeft overigens crash gelijk, maar zij gebruiken wel een heel grote veiligheidsmarge.
Overigens vragen ze ook voor een crossfire opstelling 550w
Ati geeft 400w aan voor deze kaart.
Dat is al een stuk redelijker. Als ik iemand een voeding zou aanraden voor dit systeem, dan zou ik ook 400W zeggen. Maar een 300W zou genoeg moeten zijn om de pc in elk geval op te kunnen starten. De foutmelding die hij krijgt is raar.

Ik vind de handleiding vaag over een power aansluiting.
Nergens lees ik dat er een power aansluiting nodig is.
Op de foto's is echter wel een aansluiting zichtbaar.
En de volgende tekst doet vermoeden dat er wel een aansluiting nodig is.
Jij doelt op die witte aansluiting aan de achterkant? Ik twijfel of dat de aansluiting voor de voeding is. Ik zeg tegelijk dat ik ook niet weet wat het wel is :confused:
 
Die witte aansluting lijkt op een "mini molex", zoals je op je floppy drive gebruikt. Echter heb ik dat nog niet op videokaarten gezien, als voeding aansluiting.
 
Het valt niet mee om hier de juiste info over te vinden.
Het blijft een rare aansluiting. Maar het is w.s. toch bedoelt voor de mini molex, zoals Grash suggereerde.
De handleidingen die ik kan vinden (HIS/club3d) komen van ATI zelf en gaan over pci-e kaarten.

Alle 3650AGP kaarten die ik bekeken heb, hebben echter een stroomaansluitng.
De sapphire met ddr2 geheugen heeft ook zo'n floppyachtige aansluiting.

Club 3d heeft het over een 4-pin ATX connector voor de 3650 agp kaarten.
Agp levert sowieso minder stroom over de bus dan pci-e en heeft daardoor eerder een externe poweraansluiting nodig.
 
Laatst bewerkt:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1312420

Zie bericht van viper: hij heeft de kaart zelf (gehad).
Dus crash en jij hebben gelijk. En dat verklaart in elk geval de foutmelding, als deze stekker niet is aangesloten.

Dus Maffio: stekker aansluiten en het moet werken. Ook op jouw voeding.
Gezien het feit dat hij niet reageert ben ik bang dat hij de kaart al terug heeft gebracht.
 
Mooi dat het nu echt zeker is, maar inderdaad marsmannetje ik ben bang dat de kaart alweer terug is naar de winkel

Ik snap die fabrikanten trouwens niet.
Het moet toch simpel zijn, om een met een sticker ofzo de mensen erop te wijzen dat er nog een stroomaansluiting nodig is....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan